| کد خبر: 170540 |

◄ استقبال راه‌آهن از همکاری با منطقه‌آزاد ارس

روز گذشته در دیدار سعید محمدزاده، مدیرعامل شرکت راه‌آهن و محسن نریمان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، توسعه ریلی این منطقه آزاد موردبررسی قرار گرفت.

تین نیوز

روز گذشته در دیدار سعید محمدزاده، مدیرعامل شرکت راه‌آهن و محسن نریمان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، توسعه ریلی این منطقه آزاد موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، نریمان در این نشست گفت: مطالعات مسیر خط آهن «جلفا-اصلاندوز» به اتمام رسیده است و چندین جلسه ابتدایی نیز در این زمینه با راه‌آهن جمهوری اسلامی برگزارشده است.

او تصریح کرد: از پنج شرکت علاقه‌مند فعالیت در این پروژه دو شرکت چندملیتی به‌طور مصمم برای سرمایه‌گذاری در این خط اعلام آمادگی کرده‌اند و در صورت صدور مجوزها، احداث این مسیر استراتژیک آغاز خواهد شد.

نریمان با اشاره به پایان مطالعات مسیر «جلفا-چشمه ثریا» نیز گفت:  مسیر جلفا به چشمه ثریا برای اتصال خط آهن جلفا به ترکیه در برنامه‌های راه‌آهن کشور نیز قرار دارد و منطقه آزاد ارس نگاه ویژه‌ای به این مسیر ریلی دارد.

او با تأکید بر تلاش سازمان منطقه آزاد ارس برای توسعه ریلی منطقه، خاطرنشان کرد: افزایش سرعت مسیر «تبریز – جلفا» نیز یکی از مواردی است که در سازمان منطقه آزاد ارس به‌صورت جدی به دنبال آن هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: تأسیس شرکت ارس ریل و راه‌اندازی قطار گردشگری نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند به کمک راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، باعث تحول در حوزه حمل‌ونقل ریلی کشور شود.

سعید محمدزاده، مدیرعامل شرکت راه‌آهن نیز در این دیدار با استقبال از هرگونه همکاری با منطقه آزاد ارس گفت: افزایش سرعت مسیر «تبریز – جلفا» نیز یکی از مواردی است که موردبررسی قرارگرفته و این قابلیت در مسیر وجود دارد تا با تغییراتی بتوان بر سرعت حرکت قطار افزود.

محمدزاده تصریح کرد: زیباسازی منظر شهری ایستگاه قطار جلفا و شهرک مسکونی راه‌آهن این شهر نیز ازجمله مواردی است که از سوی دو طرف به آن تأکید می‌شود.

منطقه آزاد ارس در استان آذربایجان شرقی و مجاور مرز جمهوری آذربایجان است و در صورت توسعه ریلی می‌توان از این منطقه برای ترانزیت ریلی با کشورهای غرب دریای خزر استفاده زیادی کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.