| کد خبر: 188958 |

◄ تشکیل کمیته صلاحیت و رتبه‌بندی شرکت‌های خدماتی ارس

رئیس اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ارس از تشکیل اولین کمیته صلاحیت و رتبه‌بندی شرکت‌های خدماتی ارس خبر داد.

تین نیوز

رئیس اداره کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ارس از تشکیل اولین کمیته صلاحیت و رتبه‌بندی شرکت‌های خدماتی ارس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مناطق آزاد، هدایت بایرام زاده با اعلام این خبر گفت: در این کمیته که با حضور نماینده شرکت‌های خدماتی برگزار شد درخواست صلاحیت شرکت‌های خدماتی و نیز شرایط صدور صلاحیت و رتبه‌بندی تشریح و بررسی شد.

بایرام زاده در خصوص شرایط صدور صلاحیت و رتبه‌بندی افزود: شرکت‌های خدماتی مشمول این دستورالعمل موظف به ارائه مفاصا حساب مالیاتی، مفاصا حساب بیمه از سازمان تأمین اجتماعی به اداره کار می‌باشند و همچنین پیمانکاران عمرانی و فنی باید گواهی‌نامه ایمنی و سلامت را نیز کسب نمایند.

وی در ادامه گفت: شرکت‌ها می‌بایست از فرم قرارداد کار منطبق با طرح طبقه‌بندی مشاغل درباره کارگران خود استفاده نمایند و حداکثر تا یک ماه از تاریخ عقد قرارداد یک نسخه از آن را به اداره کار منطقه آزاد ارس ارسال نمایند.

رئیس اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ارس افزود: صلاحیت صادر شده از سوی این کمیته برای شرکت یک‌ساله است که ضروری است پیمانکاران سه ماه قبل از انقضای صلاحیت به اداره کار مراجعه و با تکمیل فرم و مدارک، جهت تمدید اقدام نمایند

بایرام زاده در خصوص شرایط رد صلاحیت شرکت‌های خدماتی گفت: در صورت اعلام نارضایتی دستگاه اجرایی یا شرکت دولتی، عدم شرکت در دوره‌های آموزشی، رعایت نکردن حداقل‌های قوانین کار و تأمین اجتماعی در قراردادها و نظام‌های پرداختی، جعل اسناد مربوط به تائید صلاحیت و اخذ هرگونه چک، سفته یا استعفانامه بدون تاریخ از کارگر در زمان قرارداد، صلاحیت شرکت‌ها از یک تا سه سال لغو می‌گردد و اگر برای ۲ دوره رد شود، صلاحیت شرکت برای همیشه لغو می‌گردد.

گفتنی است؛ اعضای کمیته تعیین صلاحیت و رتبه‌بندی شرکت‌های خدماتی محدوده ارس شامل رئیس اداره کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ارس به عنوان رئیس کمیته، کارشناس مسئول بازرسی کار، نماینده حراست سازمان و نماینده شرکت‌های موردنظر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.