| کد خبر: 173305 |

رشد ۶ برابری جابجایی مسافر به روایت مدیرکل راه‌آهن آذربایجان:

◄ سه رویکرد ویژه برای جذب مسافر داریم

نظارت بر کیفیت خدمات ارائه‌شده در قطارهای روزانه، تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت مسافر سه رویکرد اداره‌کل راه‌آهن آذربایجان برای جذب مسافر بیش‌تر است.

تین نیوز

مدیر کل راه‌آهن آذربایجان بابیان این مطلب گفت: این اداره‌کل با استفاده از چنین رویکردی توانست در ایام نوروز، در ارائه خدمات حمل‌ونقل حومه‌ای ریلی رکوردشکنی کند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شاپور ارصلانی با اشاره به این‌که با هماهنگی با منطقه آزاد ارس و دریافت وجه مسافر از مدیران این منطقه، اداره‌کل راه‌آهن آذربایجان قطار چارتری تبریز-جلفا را به شکل رایگان راه‌اندازی کرد، افزود: با راه‌اندازی این قطارسفر روزانه ۱۵۰۰ نفر مسافر از تبریز به جلفا و برعکس را فراهم و جمعا در ایام پیک نورزی ۳۰هزار نفر را جابه‌جا کنیم.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان بابیان این‌که این میزان جابه‌جایی شش برابر تعداد مسافری بود که سال گذشته با این قطار جابه‌جا شدند، اضافه کرد: راه‌اندازی قطار تبریز به رازی در ایام پیک نوروزی موجب استقبال گسترده مسافران از آن شد.

وی از راه‌اندازی قطار گردشگری با عنوان «تور مراغه گردی» در مسیر تبریز به مراغه و با همکاری آژانس‌های مسافرتی خبر داد و گفت: علاوه بر آن‌که بااطلاع رسانی راه‌آهن، مسافران از این تور گردشگری استقبال خوبی کردند، هم‌چنین اطلاع‌رسانی در مورد راه‌اندازی قطار تبریز-وان نیز به آژانس‌های مسافرتی برای جذب مسافر کمک کرد.

شناسایی بارهای ترانزیت

از سوی دیگر ارصلانی با اشاره به تلاش‌های این اداره‌کل برای افزایش بار ترانزیت درمنطقه آذربایجان گفت: همکاران این اداره‌کل ضمن مراجعه حضوری به مبادی ورودی و خروجی بار کشور در مرز بازرگان، نوع بارها را شناسایی و مبدا و مقصد آن را مشخص کردند. هم‌چنین جلسات کارشناسی متعددی با بازرگانان و صاحبان بار انجام داده و مکاتباتی را با اداره‌کل بازرگانی و بازاریابی، انجام داده و توانستند بخشی از این بارها را به ریل منتقل کنند.

وی با یادآوری مشکلات حمل بار در جاده گفت: متاسفانه بسیاری از صاحبان کالا برای حمل بار و استفاده از سیستم ریلی در این زمینه اطلاعات کافی ندارند از این‌رو بااطلاع رسانی به آن‌ها توانستیم روند بسیار خوبی را در پیش‌گرفته و شاهد رشد ۳۷‌درصدی بار ترانزیت در این اداره‌کل باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.