| کد خبر: 185714 |

◄ حجم حمل‌ونقل ساحلی کالاهای غیرنفتی، سه برابر شد

بر اساس آمارها، حجم حمل‌ونقل ساحلی کالاهای غیرنفتی در سال 97 سه برابر شده است.

تین نیوز

بر اساس آمارها، حجم حمل‌ونقل ساحلی کالاهای غیرنفتی در سال 97 سه برابر شده است.

به گزارش تین‌نیوز، با اعلام بنادر و دریانوردی استان هرمزگان 72 میلیون انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگ‌ترین بندر بازرگانی ایران طی دوازده‌ماهه سال گذشته جابه‌جا شده است که در راستای آن در مجموع 72 میلیون و 54 هزار و 232 تن کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگ‌ترین بندر بازرگانی ایران تخلیه و بارگیری شد.

از مجموع عملیات انجام شده در این بندر، 46 میلیون و 843 هزار و 152تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 25 میلیون و 211 هزار و 80 تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

بر اساس آمارهای بنادر و دریانوردی هرمزگان، حجم حمل‌ونقل ساحلی کالاهای غیرنفتی سه برابر شد که بر اساس آن حجم کالای غیرنفتی ترانزیت شده از بندر شهید رجایی سه میلیون و 874 هزار و 265 تن بوده است.

طی دوازده‌ماهه سال گذشته، 168هزار و 577 تن از این‌گونه کالاها در قالب رویه کابوتاژ(حمل‌ونقل ساحلی) جابجا شد که در هم سنجی با مدت مشابه سال 96، رشد 100درصدی به ثبت رسید.

میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران 34 میلیون و 171 هزار و 41 تن بوده است و در همین مدت، همچنین بیش از پنج میلیون و 193 هزار تن کالای غیرنفتی از طریق این بندر وارد کشور شد که در هم سنجی با مدت مشابه سال پیش از آن، کاهش 45.8 درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین، دو میلیون و 527 هزار و 616 تن کالای غیرنفتی نیز از بندر شهید رجایی توسط خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر منطقه خلیج فارس و دریای عمان ترانشیپ شد.

بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران طی دوازده‌ماهه سال گذشته میزبان سه هزار و 706 فروند شناور با تناژهای مختلف بوده است که بیش از سه هزار و 100 فروند از تعداد کل شناورهای ورودی به دروازه طلایی اقتصاد ایران، بالای هزار تن وزن داشته‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.