| کد خبر: 167151 |

◄ افزایش صادرات غیرنفتی ۱۳ درصد در بندرشهید رجایی

از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۸۰ هزار و ۳۵۱ TEU کانتینر در بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور تخلیه و بارگیری شده است.

تین نیوز

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اعلام کرد: تخلیه و بارگیری کالا در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور طی 2 ماه نخست سال جاری از ۱۳ میلیون تن گذشت.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، «اله‌مراد عفیفی‌پور» با اشاره به تخلیه و بارگیری ۱۳ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۶۴۵ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید رجایی طی فروردین و اردیبهشت سال ۹۷، اظهار داشت: از این رقم، ۸ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۹۸۷ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۴ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۵۸ تن فرآورده‎های نفتی تخلیه و بارگیری شد.

افزایش صادرات غیرنفتی ۱۳ درصد

وی حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بندر شهید رجایی را ۶ میلیون و ۶۶ هزار و ۵۲۶ تن با افزایش ۱۳, ۱ درصدی اعلام کرد و گفت: همچنین طی 2 ماهه امسال یک‌میلیون و ۲۸۱ هزار و ۶۸۸ تن وارد این بندر شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت ۸۵۳ هزار و ۳۶۴ هزار تن کالای غیرنفتی و ترانشیپ ۵۱۹ هزار و ۲۹۷ تن کالای غیرنفتی از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر خبر داد.

عفیفی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد این بندر درزمینهٔ تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی گفت: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای خردادماه جاری، یک‌میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۹۸ تن فرآورده‌های نفتی به خارج از کشور صادرشده که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۱, ۹ درصدی به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: طی 2 ماه اخیر، دو میلیون و ۷۲۳ هزار تن فرآورده نفتی کابوتاژ و ۲۱۵ هزار و ۷۷۶ تن نیز وارد بندر شده است. ترانزیت نفتی نیز با میزان ۱۱ هزار و ۱۱۲ تن در همسنجی با سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

۳۸۰ هزار TEU کانتینر جابجا شد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۸۰ هزار و ۳۵۱ TEU کانتینر در بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور تخلیه و بارگیری شد.

افزایش ۵ درصدی تردد شناورها

عفیفی‌پور در پایان با اعلام افزایش ۵ درصدی پهلوگیری انواع شناور در بندر شهید رجایی طی سال جاری اظهار داشت: از مجموع ۶۵۴ فروند شناوری متردد به این بندر، ۵۵۸ فروند، بالای هزار تن و ۹۶ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.