| کد خبر: 185502 |

عبدالرحیم کردی:

فرودگاه چابهار وضعیت مناسبی ندارد

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: فرودگاه چابهار در حال حاضر وضعیت نامناسبی دارد و به هیچ وجه شایسته مردم منطقه و در عین حال مسافران و گردشگران نیست.

تین نیوز

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: فرودگاه چابهار در حال حاضر وضعیت نامناسبی دارد و به هیچ وجه شایسته مردم منطقه و در عین حال مسافران و گردشگران نیست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از رادیو اقتصاد، عبدالرحیم کردی در این باره عنوان کرد: چابهار به عنوان یک مقصد گردشگری و یک نقطه مهم توسعه ایی کشور طی سال های اخیر از رشد چشمگیر مراجعات و رفت و آمدها برخوردار بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه فرودگاه کنارک یک فرودگاه نظامی است، اظهارداشت: ظرفیت فعلی این فرودگاه پاسخگوی حجم پروازها و رفت و آمدها به منطقه نیست.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: برای داشتن منطقه آزاد با مقیاس و قواره بین المللی در منطقه نیازمند یک فرودگاه با خدمات و امکانات خوب در قدم اول و در مرحله بعدی به یک فرودگاه سویل است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت برای منطقه افزود: بطورکلی در کوتاه مدت بازسازی سالن ترمینال مسافربری فرودگاه چابهار در دستور کار قرار گرفته چون این فرودگاه از وضعیت نامناسبی برخوردار بوده و به هیچ وجه شایسته مردم منطقه و در عین حال مسافران و گردشگران نیست.

کردی اظهارداشت: عملیات بازسازی این سالن از اوائل اردیبهشت ماه سال جاری با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با شرکت بهره بردار فرودگاه، نیرو هوایی و سازمان هواپیمایی کشوری آغاز می شود.

وی گفت: پروازها از اردیبهشت ماه به فرودگاه نظامی منتقل و در یک بازه زمانی حداکثر دو ماهه بازسازی ترمینال فعلی انجام خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل منطقه آزاد چابهار افزود: بر اساس توافق دیگری که با نیروی هوایی صورت گرفته ۲۵۰ هکتار از اراضی انتهای پایگاه هوایی به منظور احداث یک ترمینال مسافری غیر نظامی خریداری شده است.

وی در ادامه یادآور شد: این ترمینال از باند و برج مراقبت فعلی فرودگاه استفاده خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.