| کد خبر: 212585 |

آتش سوزی "خائیز" و "دیل" کهگیلویه و بویراحمد همچنان ادامه دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی منطقه حفاظت شده "خائیز" و منطقه "دیل" گچساران همچنان ادامه دارد.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی منطقه حفاظت شده "خائیز" و منطقه "دیل" گچساران همچنان ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عزیز فیلی افزود: آتش سوزی منطقه حفاظت شده "خائیز" در حوزه کهگیلویه و بویراحمد مهار شده اما در حوزه شهرستان بهبهان استان خوزستان همچنان ادامه دارد.

وی اظهارکرد: جهت اطفا آتش جنگلهای منطقه "دیل" گچساران بیش از ۱۰۰ نیرو توسط بالگردها به منطقه هلی برد شده و در حال تلاش برای مهار آتش سوزی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴۰ سورتی پرواز توسط ۶ فروند بالگرد برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی جنگلها و مراتع منطقه حفاظت شده "خائیز"کهگیلویه و "دیل" گچساران انجام شده است.

فیلی تصریح کرد: همچنین در مجموع از آغاز عملیات اطفاء حریق تاکنون ۷۰۰ نفر نیرو جهت کمک به مهار آتش سوزی های"خائیز" کهگیلویه و "دیل" گچساران با بالگردها انتقال داده شدند.

وی با اشاره به شرایط سخت آب و هوایی منطقه و گرمای هوا ادامه داد: خشک بودن و متراکم بودن پوشش گیاهی، سخت گذر بودن و کوهستانی بودن منطقه، وجود شیارهای تند امکان مانور دادن را از نیروها می گیرد و مهار اتش زا با کُندی مواجه کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به وضعیت هر دو آتش سوزی در جنگلها و مراتع منطقه حفاظت شده "خائیز" کهگیلویه و "دیل" گچساران پیش بینی می شود که این آتش سوزی ها تا ۴۸ ساعت آینده ادامه داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.