| کد خبر: 245365 |

انفعال گسترده در بدنه وزارت راه و شهرسازی را بر نمی‌تابیم

کمیسیون عمران به هیچ عنوان این انفعال گسترده در بدنه وزارت راه و شهرسازی را برنمی‌تابد.

تین نیوز

 سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، ضعف مدیریتی نه تنها در حوزه ساخت مسکن بلکه در تمامی حوزه های راه و شهرسازی کاملا محسوس است گفت: کمیسیون عمران به هیچ عنوان این انفعال گسترده در بدنه وزارت راه و شهرسازی را برنمی‌تابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری در رابطه با وضعیت اجرای قانون جهش تولید و تامین مسکن گفت: متاسفانه علی‌رغم گزارش‌هایی که مجموعه وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌کنند، شاهد وضعیت خوبی در حوزه عملیات اجرایی ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نیستیم‌ و متاسفانه نه اهتمام کافی در مجموعه وزارت راه وشهرسازی مشاهده می‌کنیم و نه هماهنگی و انسجام در قامت یکی بزرگترین پروژه‌های مسکن سازی بعد از انقلاب اسلامی در میان دستگاه‌های اجرایی دیده می‌شوند. لذا اگر در روند فعلی تجدید نظر صورت نگیرد، برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی تنها در حد یک شعار باقی می‌ماند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن و اجرای قانون جهش تولید مسکن یکی از چالش‌های اساسی پیش رو است و کماکان علی رغم گذشت قریب به یک سال ساماندهی نشده و شاهد نابسامانی در این حوزه هستیم، انفعال در مدیریت این حوزه و همراه کردن سازمان برنامه و بودجه و بانک‌ها پذیرفتنی نیست، لازم است از اساتید اقتصاد برای ارائه راهکار در زمینه تامین مالی ساخت حجم انبوه مسکن در سراسر کشور استفاده شود.

وی ادامه داد: از طرفی علی رغم اینکه دولت از وضعیت نامناسب اجاره بها کاملا اطلاع داشت و بارها و بارها نمایندگان مجلس به لزوم توجه به این مهم پیش از فرارسیدن فصل جا به جایی مستاجران تاکید کردند اما این فرصت نیز از دست رفت و کمر بسیاری از مستاجران زیر بار فشار سنگین اجاره بها نامتعارف شکست و عمده مصوبات دولت در حوزه اجاره بها اعم از تعیین سقف افزایش کرایه خانه و وام ودیعه مسکن در عمل اجرایی نشده است.

ایری با اشاره به عملکرد ضعیف وزارت راه وشهرسازی تاکید کرد: ضعف مدیریت نه تنها در حوزه ساخت مسکن بلکه در تمامی حوزه های راه و شهرسازی کاملا محسوس بوده و باید برای اوضاع و احوال فعلی راه‌های کشور، حمل و نقل عمومی، ریلی، هوایی و دریایی مرثیه بخوانیم. وضعیت راه‌ها و جاده‌های کشور که روزانه تعداد زیادی از هوطنانمان را به کام مرگ می‌کشاند و رها شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از طرفی وضعیت ناوگان هوایی ما نیز که حال و روز خوشی نداشته و وجود تحریم‌ها بهانه برای بی‌توجهی به امر نوسازی آن شده است. اما آیا مدیریت شرکت‌های هواپیمایی و پرواز نیز به تحریم‌ها مرتبط است؟ چرا ایرلاین‌ها در قیمت‌گذاری بلیط‌ها، نحوه فروش و ارائه خدمات در فضایی خالی از نظارت و مدیریت جولان می‌دهند؟

وی عنوان کرد: وضعیت فعلی وزارت راه و شهرسازی به گونه‌ای است که گویی افرادی در درون این وزارتخانه مانع اجرایی برنامه و طرح‌ها هستند؛ لذا توصیه می‌کنم رئیس جمهور و شخص وزیر راه به وضعیت موجود در این وزارت خانه توجهی بیشتری داشته باشند. کمیسیون عمران به هیچ عنوان این انفعال گسترده در بدنه وزارت راه و شهرسازی را برنمی‌تابد و در صورتی که تغییر رویه‌ای ایجاد نشود، یقینا از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.