| کد خبر: 244377 |

◄ چه کسانی جلوی انتشار گزارش کمیسیون عالی سوانح را گرفته اند؟

گرچه تاکنون گزارش کمیسیون عالی سوانح به طور رسمی منتشر نشده اما طبق خبرهای غیر رسمی و شنیده شده، گویا در بررسی علل و عوامل وقوع حادثه توسط کمیسیون عالی سوانح، یکی از عوامل اجرایی که برای این سانحه برشمرده شده، عدم رعایت مفاد حکم احتیاط مبنی بر تقلیل سرعت 15 کیلومتر بر ساعت از سوی راهبران قطار مسافری است.

تین نیوز

 30 خرداد ماه بود که عضو کمیسیون عمران مجلس از برگزاری جلسه نهایی بررسی سانحه قطار مسافری مشهد یزد خبر داد و گفت: کمیسیون عمران مجلس جلساتی را با کمیسیون عالی سوانح برگزار کرد و در آن جلسات علت وقوع حادثه قطار بررسی شد و به گفته احمد دنیامالی، لکوموتیوران مقصر این حادثه  بوده است.

به گزارش تین نیوز، اگرچه تاکنون گزارش کمیسیون عالی سوانح به طور رسمی منتشر نشده اما طبق خبرهای غیر رسمی و شنیده شده، گویا در بررسی علل و عوامل وقوع حادثه توسط کمیسیون عالی سوانح، یکی از عوامل اجرایی که برای این سانحه برشمرده شده، عدم رعایت مفاد حکم احتیاط مبنی بر تقلیل سرعت 15 کیلومتر بر ساعت از سوی راهبران قطار مسافری است.

بیشتر بخوانید:

 واگذاری راهبری لکوموتیو توسط لکوموتیوران به کمک، برخلاف مقررات عمومی سیر و حرکت  و عدم توجه راهبران قطار به تابلوهای نصب شده تقلیل سرعت قبل از محل عملیات تعویض تراورس نیز از دیگر این عوامل اعلام شده است.

این در حالی است که بر اساس شنیده ها دراین گزارش قید شده که عدم یادآوری تقلیل سرعت 15 کیلومتر بر ساعت از سوی مسئول وقت ایستگاه عباس آباد و عدم ثبت تقلیل سرعت 30 کیلومتر بر ساعت بلاک در حین انجام عملیات در سامانه تقلیل سرعت نیز وجود داشته است.

همچنین به دستور سرپرست عملیات انسداد غیرمجاز مسیر حرکت قطار مسافری توسط راننده بیل مکانیکی نیز صورت گرفته است و در عین حال اتمام عملیات تعویض از سوی سرپرست عملیات قبل از جمع آوری اداوات و تجهیزات از روی خط اعلام شده است.

مخابره تلفنگرام برچیدن ایستگاه موقت توسط مسئول ایستگاه موقت قبل از جمع آوری ادوات و تجهیزات خط نیز وجود داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.