| کد خبر: 238237 |

برنامه پروازی مشخص بین تهران- دمشق تعیین شود

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد برنامه پروازی مشخص از تهران به دمشق و بالعکس شد.

تین نیوز

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد برنامه پروازی مشخص از تهران به دمشق و بالعکس شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی عسگری در جلسه علنی امروز (سه شنبه) در تذکری شفاهی ضمن تشکر از دولت به جهت اصلاحاتی که در بودجه ۱۴۰۱ انجام داده، بیان کرد: بابت کاهش هزینه های جاری و به ویژه صندوق توسعه استانی تشکر می کنم و درخواستم از دولت این است که برای سال ۱۴۰۰ هم این تکلیف قانونی را انجام دهد.

وی افزود: استان البرز تاکنون بیش از ۱۱۶ درصد از منابع درآمدی آن محقق شده و این مازاد درآمد باید به استان برگردد که تاکنون محقق نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفری که به کشور سوریه داشته، گفت: موانعی بر سر راه گسترش روابط اقتصادی دو کشور وجود دارد و یکی از موانع که سریع هم قابل حل است عدم برنامه پروازی مشخص از تهران به دمشق و بالعکس است و تجار در این رابطه با مشکل مواجه هستند. به ویژه اینکه کشور سوریه از نظر امنیتی ثبا ت دارد و خبری هم از کرونا و پروتکل های WHO که تحت سیطره پنتاگون است وجود ندارد و ان شاءالله این برنامه های پروازی سریع تر راه اندازی شود.

عسگری با اشاره به موضوع شفافیت بیان کرد: بحث شفافیت مطالبه جدی است و قولی است که به مردم دادیم و از هیات رئیسه می خواهم که این موضوع را سریع‌تر در دستور کار قرار دهند.

نماینده مردم کرج با بیان اینکه آلودگی هوا معضلی است که کلانشهرها با آن درگیر هستند، یادآور شد: استان البرز در طول سال تقریبا هیچ روزی هوای پاک نداشته و تنفس برای مردم سخت شده است، لذا دولت باید سریع تر ستادی تشکیل دهد چرا که این موضوع چند بعدی است و به دستگاه های مختلف مرتبط می شود. همچنین باید موضوع ایجاد آلودگی توسط نیروگاه هایی مانند منتظر قائم فردیس و شهید رجایی را رسیدگی کند.

عسگری موضوع بعدی را مشکل کمبود کیفی و کمی آب در استان البرز  دانست و گفت: دولت به این موضوع در بعضی استان ها رسیدگی کرد، لذا  تقاضا داریم استان البرز نیز در نظر گرفته شود که در سال آینده شاهد قطعی آب در استان البرز نباشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.