| کد خبر: 235388 |

◄ قانون مالیات بر خانه و ماشین های لوکس به کجا رسید؟

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت اجرای لایحه اجرای احکام بودجه ۱۴۰۰ از جمله مالیات بر خانه ها و ماشین های لوکس پرداخت.

تین نیوز

رحیم زارع اظهار کرد: با وجودی که در زمان استقرار دولت قبلی بیشتر آئین نامه های اجرایی احکام بودجه ۱۴۰۰ نوشته شده بود اما برخی از آنها همچون مالیات بر خانه ها و ماشین های لوکس اجرایی نشده و درآمد دولت از محل اخذ مالیات صفر است. دلیل هم فراهم نشدن زیرساخت‌ها است به طوری که دولت نمی داند که چطور می تواند مالیات اخذ کند.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه اخیرا جلسه ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار کرد و در این جلسه از سازمان برنامه و بودجه خواست که در راستای جبران کسری بودجه و اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ زیرساخت های لازم جهت اجرای احکام بودجه همچون مالیات از خانه ها و ماشین های لوکس را عملیاتی و پیاده سازی کند که به نظر می رسد اجرای برخی از تبصره ها موکول به سال ۱۴۰۱ خواهد شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ۱۴۰۰ در پایان اظهار کرد: علاوه بر این موضوع عملکرد بودجه ۱۴۰۰ را تاکنون می توان بر روی فروش اوراق مالی ارزیابی کرد. به عبارت دقیق تر به طرح های عمرانی کمتر توجه شده که این رویکرد نمی تواند اهدافی همچون ایجاد اشتغال را محقق کند؛ لذا ما از دولت خواسته ایم که در اسرع وقت زیرساخت ها برای اجرای بودجه را فراهم کرده تا شاهد اجرای دقیق آن باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.