| کد خبر: 233848 |

نفع سرمایه‌گذاران در انتقال صنایع به پسکرانه بنادر است

نایب رییس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پسکرانه بنادر از امکان تامین آب برای صنایع آب‌بر برخوردار است، گفت: انتقال صنایع آب‌بر به پسکرانه بنادر، به سود سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است.

تین نیوز

نایب رییس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پسکرانه بنادر از امکان تامین آب برای صنایع آب‌بر برخوردار است، گفت: انتقال صنایع آب‌بر به پسکرانه بنادر، به سود سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسماعیل حسین زهی در رابطه با مزایای انتقال صنایع بزرگ یا گسترش فازهای توسعه‌ای صنایع، در پسکرانه بنادر، اظهار داشت: متاسفانه طی چند سال اخیر صنایع آب‌بر به نواحی کویری و کم آب سوق داده شدند، در حالی که این استان‌ها با کمبود آب شرب مواجه بودند.

وی ادامه داد: کشور ما از مزیت فوق‌العاده دریایی در شمال و جنوب برخوردار است اما ایجاد صنایع آب‌بر نظیر پتروشیمی و فولاد، در نزدیکی سواحل پیش‌بینی نشده و شاهد ایجاد صنایع در نزدیکی استان‌های برخوردار به ویژه استان‌هایی هستیم که با کمبود آب هم مواجه هستند.

نایب رییس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پسکرانه بنادر به دلیل نزدیکی به دریا، از امکان تامین آب برای صنایع آب‌بر برخوردار است و دولت باید در زمینه آمایش سرزمینی، صنایع و کارخانجات تولیدی در پسکرانه بنادر ایجاد شود، تصریح کرد: باید از شکل گیری صنایع آب‌بر در نزدیکی فلات مرکزی و مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند، جلوگیری به عمل آید و در نهایت انتقال و ایجاد صنایع آب بر در پسکرانه بنادر به یک قانون مشخص و اجرایی تبدیل شود.

حسین زهی با تأکید بر اینکه ایجاد صنایع، کارخانجات تولیدی، خدماتی و ارزش افزوده‌ای در پسکرانه بنادر، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، گفت: نزدیکی به دریا، شرایط مناسب‌تری را برای صادرات کالا ایجاد می‌کند و به طور حتم انتقال و ایجاد صنایع و تولید به پسکرانه بنادر به نفع سرمایه گذاران خواهد بود چرا که هزینه تمام شده را برای آنها کاهش می‌دهد و همین مساله موجب خواهد شد تا در بازار، توان رقابتی بیشتری برای فعالان صنعتی و تجاری ایران شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید از تجربه کشورهای توسعه یافته در حوزه دریایی و بندری به نحو مطلوب استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: پسکرانه بنادر از مزیت زمین و آب برخوردار است و باید به نیم نگاهی به مسیر حرکت کشورهای پیشرفته که از مزیت دریایی و بندری برخوردار هستند، داشته باشیم و ببینیم که در رابطه با صنایع آب بر چه تصمیمی را اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، نایب رییس اول کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: باید شاهد ایجاد قوانینی باشیم که صنایع آب بر در پسکرانه بنادر و نزدیکی سواحل ایجاد شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پدرام 0 0

    باید فکر محیط زیست هم بود، آیا می دانید چقدر از منابع آبزی و مشاغل صیادی به خطر خواهد افتاد، البته هم اکنون هم بخشی از آبزیان دریا با وجود فعالیت های چنین صنایعی از بین رفته اند