| کد خبر: 232258 |

ضرورت سرمایه‌گذارى بیشتر و سریع‌تر بخش خصوصى در بنادر

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شوراى اسلامى با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذارى بیشتر و سریع‌تر بخش خصوصى در بنادر، گفت: بنادر ایران؛ مى‌توانند زمینه ساز توسعه و تسهیل تولید و صادرات کشور باشند.

تین نیوز

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شوراى اسلامى با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذارى بیشتر و سریع‌تر بخش خصوصى در بنادر، گفت: بنادر ایران؛ مى‌توانند زمینه ساز توسعه و تسهیل تولید و صادرات کشور باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالکریم جمیرى با اشاره به اینکه باید بتوانیم در راستاى استفاده حداکثرى از طرفیت بنادرى که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، استفاده کنیم و در راستاى توسعه هرچه بیشتر آنها گام برداریم، اظهار کرد: باید شرایط را براى تغییر بنادر سنتى فراهم کنیم و از ظرفیت‌هاى ویژه و متفاوت هر یک از این بنادر بهره ببریم.

وى ادامه داد: استقرار صنایع و توجه به صادرات کالا، مهم‌ترین مسئله‌اى است که اقتصاد ایران به آن نیازمند دارد و بنادر ظرفیت ویژه‌اى براى تسهیل مسیر تجارى کشور دارند که باید از آن استفاده کرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شوراى اسلامى با بیان اینکه براى رونق تولید در کشور باید برنامه مدون و عملیاتى تعریف شود و در این میان از تمام ظرفیت‌هاى اقتصادى کشور استفاده کرد، گفت: نیازمند سرمایه‌گذارى بیشتر و سریع‌تر بخش خصوصى در بنادر ایران هستیم و به طور حتم با سرمایه‌گذارى و تولید، زمینه صادرات فراهم خواهد شد.

جمیرى با بیان اینکه یکى از مهم‌ترین موانع شکل‌گیرى چرخه صحیح تولید، نبود زیرساخت‌هاى مناسب حمل و نقل است، خاطرنشان کرد: موانع دیگر مربوط به سایر دستگاه‌ها است و باید بازنگرى جدى در این زمینه انجام شود تا شاهد بهبود شرایط تولید در کشور باشیم.

وى با تاکید بر لزوم حمایت و پشتیبانى جدى در راستاى رونق تولید و صادرات از مسیر بنادر، عنوان کرد: تا زمانى که موانع برداشته نشود و شاهد هموار شدن مسیر نباشیم در این خصوص با مشکل مواجه خواهیم بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شوراى اسلامى با اشاره به اینکه مى‌توانیم در بخش‌هاى مختلفى نظیر نفت و گاز، پتروشیمى، کشاورزى، معدن، شیلات و...در نزدیکى بنادر فعالیت اقتصادى انجام دهیم، اظهار داشت: باید ظرفیت‌هاى تولیدى خود را در کشور افزایش دهیم و بنادر از این ظرفیت برخوردار هستند که صادرات کشور را بهبود بخشند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی یادآورشد: بنادر کشور نسبت به گذشته توسعه قابل توجهی پیدا کردند و همین امر می‌تواند مشوق مطلوبی برای سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی باشد که تمایل دارند فعالیت‌های خود را افزایش دهند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.