| کد خبر: 232225 |

مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سلیمانی در اصفهان بهره‌برداری شد

پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سپهبد سلیمانی به عنوان بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شهر اصفهان از نظر مساحت اجرایی، با حضور راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سپهبد سلیمانی به عنوان بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شهر اصفهان از نظر مساحت اجرایی، با حضور راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سپهبد قاسم سلیمانی نقطه صفر حلقه حفاظتی اصفهان و واقع در ورودی اصفهان از سمت خوراسگان در منطقه ١۵ شهرداری اصفهان با هزینه ۲۱۷۰ میلیارد ریال در مدت ۲۰ ماه از سوی شهرداری اصفهان احداث شده است.

این تقاطع دارای پنج قطعه پل با طول ۱.۵ کیلومتر است که کاهش آلودگی هوا، افزایش ایمنی تردد شهروندان، کاهش زمان سفر و روان‌ساری ترافیک شرق اصفهان را به ارمغان می‌آورد.

عملیات عمرانی این پروژه شامل احداث پل‌ها، خاکریزی، بُتن و آرماتوربندی با هزینه ۱۶۰ میلیارد تومان انجام و برای آزادسازی آن نیز ۲۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

۱۳ کیلومتر تاسیسات آب و گاز و مخابرات در این محور با هزینه پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جابه جا شده است.

برای روشنایی معابر و کابل‌کشی این طرح چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، برای احداث فضای سبز سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، برای نصب تجهیزات ترافیکی تابلو و دوربین و تجهیزات ایمنی هفت میلیارد تومان و برای نورپردازی و زیباسازی ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

آیین بهره‌برداری رسمی پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع چهارسطحی شهید سپهبد قاسم سلیمانی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار، فرماندار و شهردار و اعضای شورای شهر اصفهان شنبه شب برگزار شد.

در حاشیه این مراسم تفاهمنامه ایجاد شرکت پروژه مربوط به حلقه چهارم ترافیکی بین شهرداری اصفهان، وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور منعقد شد.

احداث چهارمین حلقه ترافیکی شهر اصفهان سال ۸۵ مطرح و سال ۸۹ مُصوب شد، اما چندین سال طول کشید تا عملیات اجرایی این رینگ به طول ۸۰ کیلومتر پیرامون اصفهان آغاز شود.

رینگ چهارم ترافیکی قرار است علاوه بر کارایی ترافیکی، دور تا دور شهر اصفهان را دربرگرفته و ساخت‌وسازها و توسعه شهر اصفهان را خارج از این حلقه محدود کند، به همین دلیل به عنوان حلقه حفاظتی شهر اصفهان هم نامگذاری شده است.

حدود ۵۰ کیلومتر از این رینگ در محدوده شهر اصفهان و مابقی در شهرهای دولت‌آباد، خورزوق، خمینی شهر، دُرچه و شهر ابریشم قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.