| کد خبر: 229120 |

ازدحام جمعیت در حمل و نقل عمومی از مهمترین دلایل خیز کرونا در پایتخت

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه برای کنترل و مدیریت کرونا، محدودیت‌های ۱۰ روزه باید جدی گرفته و ضوابط و تصمیمات با شدت و دقت بیشتری پیگیری شود تردد بالای مسافران و ازدحام جمعیت در حمل و نقل عمومی را یکی از مهمترین دلایل قرمز شدن وضعیت کرونا در پایتخت دانست.

تین نیوز

 عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه برای کنترل و مدیریت کرونا، محدودیت‌های ۱۰ روزه باید جدی گرفته و ضوابط و تصمیمات با شدت و دقت بیشتری پیگیری شود تردد بالای مسافران و ازدحام جمعیت در حمل و نقل عمومی را یکی از مهمترین دلایل قرمز شدن وضعیت کرونا در پایتخت دانست.

به گزارش تین نیوز، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از اجرای ناقص محدودیت‌های کرونایی 10 روزه، گفت: البته شرایط و وضعیت کرونا نه تنها در ایران بلکه در دنیا بحرانی است و کشورمان هم منفک و مستثنی از این شرایط نیست؛ برای کنترل و مدیریت کرونا محدودیت‌های 10 روزه باید جدی گرفته و ضوابط و تصمیمات با شدت و دقت بیشتری پیگیری شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تردد بالای مسافران و ازدحام جمعیت در حمل و نقل عمومی را یکی از مهمترین دلایل قرمز شدن وضعیت کرونا در پایتخت دانست و افزود: تراکم جمعیت در حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس بسیار  بالا و حمل و نقل عمومی یکی از کانون‌های مهم شیوع این بیماری است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت کاهش سرفاصله قطارها تاکید کرد و ادامه داد: این موضوع منوط به افزایش واگن های جدید است، مترو ظرفیت کاهش فاصله های توقف را دارد اما متاسفانه دولت سال‌ها است به این مهم توجه نکرده و علیرغم اینکه مجلس شورای شهر، شهرداری و دلسوزان در ستاد کرونا از سال گذشته بارها به موضوع اهمیت توسعه بیشتر و به موقع حمل و نقل عمومی برای کاهش تراکم در ایستگاه‌ها و سفرهای درون شهری تاکید کردند اما متاسفانه تغییر چندانی در این زمینه رخ نداد و دولت به تکالیف قانونی خود طی سالیان گذشته عمل نکرد در حالی که کارخانه های واگن سازی با کاهش و نبود سفارش روبرو هستند.

وی تصریح کرد: ظرفیت های تولید داخل بسیار بالا اما دولت به وظیفه خود به درستی عمل نکرده است و این مساله مهمی است که می‌تواند از تراکم مسافران و شیوع کرونا جلوگیری کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم از عدم استفاده مناسب از ظرفیت‌های دولت الکترونیک در شرایط کرونا انتقاد کرد و گفت: شرط تعطیلی ادارات و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی انجام بسیاری از امور اداری، بانکی و مالی به صورت غیرحضوری است تا متناسب با وضعیت بحرانی کرونا از تعداد کارمندان کاسته و از سفرها جلوگیری شود؛ با انجام غیرحضوری امور مردم مراجعه حضوری مردم به ادارات کاهش می‌یابد.

روح الامینی یادآور شد: مجلس در صحن علنی امروز به دولت در مورد ضرورت بازنگری در ستاد ملی مبارزه با کرونا به دولت تذکر دارد تا به نظرت کارشناسی بیشتر توجه و از استبداد رای جلوگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از اینکه در رابطه با مدیریت سفرهای قبل و بعد از تعطیلات نوروز به نظرات کارشناسی دلسوزانه متخصصان بهداشت و درمان توجهی نشد، افزود: متاسفانه همچنین به طرح شهید سلیمانی توجه چندانی نشد و نسبت به اثرات ملموس آن در ماه‌های زمستان بی‌توجهی شده هر چند باید شناسایی مبتلایان و مدیریت، قرنطینه و جداسازی آنها جدی‌تر دنبال می شد اما متاسفانه این موضوع هم با کاهلی و سستی مواجه شد و این بی توجهی ها زمینه شیوع و موج چهارم کرونا را فراهم کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.