| کد خبر: 227639 |

قیمت بنزین حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی کاهش پیدا می‌کند

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: با تصویب بند الحاقی به تبصره یک لایحه بودجه سال ۱۴۰۰قیمت بنزین حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی از ۶ هزار تومان به ۶۰۰ تومان کاهش پیدا می‌کند.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: با تصویب بند الحاقی به تبصره یک لایحه بودجه سال ۱۴۰۰قیمت بنزین حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی از ۶ هزار تومان به ۶۰۰ تومان کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش تین نیوز، سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص مصوبه روز گذشته در لایحه بودجه در خصوص یارانه سوخت حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی، گفت: در بند الحاقی به تبصره یک لایحه بودجه موضوع بسیار مهمی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه و اتحادیه اوراسیا مطرح شد که با حمایت نمایندگان رای لازم را کسب کرد.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر 500 هزار تن سیب، 400 هزار تن پیاز، 500 هزار تن گوجه فرنگی مازاد در کشور وجود دارد، ادامه داد: بسیار دردناک است که کشاورزان علی رغم تلاش و هزینه فراوان مجبور به دور ریز محصولات تولیدی خود شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کنار جهش تولید باید برای محصولات کشاورزی مازاد کشاورزی بازاریابی کنیم، عنوان کرد: صادرات محصولات کشاورزی باید ساماندهی شود، حدود 700میلیون نفر در اطراف کشور ما زندگی می‌کنند که می‌توانیم نیاز آنها به محصولات کشاورزی را تامین کنیم.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه باید شرایطی برای صادرات محصولات تازه خوری به کشورهای همسایه فراهم شود، گفت: بخشی از محصولات کشاورزی از طریق مرز آذربایجان صادر می‌شود که با بسته شدن چند روزه مرز، تمامی محصولات کشاورزی از بین می‌رود و تاجر ایرانی مجبور به فروش کالای خود با قیمت بسیار پایین می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در جریان چهارده نظارت میدانی کمیسیون از استان‌های مختلف شاهد مشکلات صادرات محصولات کشاورزی بوده‌ایم، عنوان کرد: باید بتوانیم شرایط صادرات محصولات کشاورزی از طریق دریایی، هوایی و ریلی فراهم کنیم، متاسفانه قیمت بنزین حمل و نقل هوایی مسافر هر لیتر  600تومان و برای محصولات کشاورزی 6 هزار تومان محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به نرخ بالای قیمت بنزین برای حمل و نقل هوایی کالا صادرات محصولات کشاورزی از این طریق صرفه اقتصادی نداشت، ادامه داد: در بند الحاقی به تبصره یک لایحه بودجه سال 1400 پیشنهاد دادیم که یارانه بنزین حمل و نقل هوایی بار یا کارگو با قیمت حمل و نقل مسافر به صورت برابر و یکسان محاسبه شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همسان سازی نرخ بنزین حمل و نقل هوایی مسافر و کالا حوزه صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه را تقویت و مسیر ترانزیت زمینی صادرات محصولات کشاورزی را نیز تسهیل می‌کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.