| کد خبر: 225662 |

پیگیری مالیات از خانه‌‎های لاکچری/ساخت و ساز باید تقویت شود

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایطی که مردم برای کوچکترین کارهای خود مالیات پرداخت می‌کنند، مالکان خانه‌های لوکس مدام از پرداخت مالیات فرار می‌کنند از رو مجلس با جدیت به این موضوع ورود می‌کند.

تین نیوز

 عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایطی که مردم برای کوچکترین کارهای خود مالیات پرداخت می‌کنند، مالکان خانه‌های لوکس مدام از پرداخت مالیات فرار می‌کنند از رو مجلس با جدیت به این موضوع ورود می‌کند.

به گزارش تین نیوز، علی‌اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره طرح مالیات از خانه های لوکس، گفت: در طرح مالیات بر خانه‌های خالی تلاش کردیم درصد مالیات‌ها را به نحوی تعیین کنیم که بر عرضه بیشتر خانه در بازار و کاهش قیمت‌ها اثرگذار باشد تا افرادی که با هدف کسب سود بیشتر ملک‌های خود را نگه می‌دارند، مجبور به عرضه آن در بازار شوند. پس از این طرح مجلس طرح مالیات بر خانه‌های لوکس را پیگیری خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی اولویت اصلی کشور در حوزه مسکن، افزایش ساخت و ساز بوده که این امر نیازمند منابع اعتباری است، حال مجلس در تدوین طرح جهش تولید و تأمین مسکن، مقرر کرده که صندوق واحدی برای متمرکز کردن اعتبارات بخش مسکن  تشکیل شود یکی از منابع اعتباری این صندوق، مالیات های اخذ شده از خانه های خالی، خانه های لوکس و مالیات بر عایدی سرمایه مسکن خواهد بود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته شاید دولت اعتقادی به اجرای قانون  و اخذ مالیات از خانه های لوکس نداشته و شاید منافع اقتصادی برخی از افراد با اجرای این قانون به خطر بیافتد که با این شرایط مجلس باید به این موضوع به صورت جدی ورود کند. زیرا در شرایط کنونی بسیاری از مردم برای کوچک ترین کارهای خود مالیات پرداخت می کنند، اما در این میان خانه های لوکس مدام از پرداخت مالیات فرار می کنند./

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.