| کد خبر: 225456 |

وزیر راه و شهرسازی به سوالات کمیسیون عمران مجلس پاسخ‌داد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از حضور وزیر راه و شهرسازی و پاسخگویی وی به سوالات نمایندگان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از حضور وزیر راه و شهرسازی و پاسخگویی وی به سوالات نمایندگان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش تین نیوز، سیدالبرز حسینی در توضیح جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: جلسه اعضای کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی درخصوص چگونگی ارتباط وزارتخانه متبوعش با کمیسیون برگزار شد و نمایندگان مباحثی را در زمینه ارتباط کارهای عمرانی کمیسیون با وزارت راه در طول ۸ ماه گذشته و از آغاز مجلس یازدهم مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ارتباط میان وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران باید ارتقا یابد، افزود: در این جلسه بخشی از مسائل مربوط به ارتباطات شکلی را با آقای اسلامی در میان گذاشتیم تا بتوانیم از ظرفیت کمیسیون برای حل مشکلات این وزارتخانه استفاده کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز کمیسیون موضوعات متعددی در حوزه عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه اجرا و تامین اعتبار پروژه‌ها، فعالیت در کمیسیون تلفیق و تبیین مواضع وزارتخانه و نیازهای پروژه‌ای به منظور تامین اعتبار بیشتر برای تکمیل پروژه‌ها که مورد نقد اعضای کمیسیون نیز بود، مطرح شد.

وی، پیگیری پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس در اختیار وزارت راه و شهرسازی و تامین منابع مالی آنها را از موضوعات مهمی توصیف کرد که در این جلسه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسه امروز کمیسیون با وزیر راه و شهرسازی مباحث و پیشنهادات دیگری در زمینه نحوه ارتباط وزیر با معاونان این وزارتخانه و مجموعه کمیسیون عمران مجلس مطرح شد. از جمله این موارد پیشنهاد تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی به دو حوزه مجزا مسکن و راه، تعیین تکلیف وضعیت نیروهای شرکتی راهداری و بهبود وضعیت ناوگان این مجموعه بود که مورد بحث قرار گرفت.

حسینی ادامه داد: همچنین مقرر شد ادامه جلسه فنی موضوعات امروز در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود و ماموریت‌های وزارتخانه در کنار کارهای اجرایی موجود تبیین و مسائل و مشکلات وزارتخانه از حیث فنی در حوزه راه، بنادر و حمل و نقل هوایی مطرح شود تا مجلس در حوزه تقنین قوانین با آنها در رفع مشکلات این حوزه همکاری کند.

وی با اشاره به سوالات کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد و محسن فتحی نماینده مردم سنندج از وزیر راه و شهرسازی درخصوص مشکلات مربوط به حوزه انتخابیه خود اظهارکرد: پس از پاسخ آقای اسلامی، مقرر شد تیمی متشکل از کمیته‌های زیرمجموعه کمیسیون عمران و وزارتخانه در مناطق مذکور حضور پیدا کرده و پس از بررسی ابعاد موضوع و جمع‌بندی برای اجرای طرح‌های مورد نظر همکاران به کمیسیون ارائه شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.