| کد خبر: 197698 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان:

◄ ناوگان حمل و نقل عمومی کردستان آماده جابجایی زائرین اربعین است

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام اربعین، ناوگان حمل و نقل عمومی استان با توان حداکثری آماده خدمت‌رسانی به زائرین خواهد بود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام اربعین، ناوگان حمل و نقل عمومی استان با توان حداکثری آماده خدمت‌رسانی به زائران خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان، سیدالبرز حسینی اظهار داشت: چندین سال است که ستاد مرکزی اربعین در کل کشور تشکیل می‌شود و کمیته‌ها و ستادهای متناظر آن در استان‌ها تشکیل می‌شود و امسال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۴ کمیته در حوزه‌های مختلف تعریف شده است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین کمیته‌های این ستاد، کمیته حمل و نقل و سوخت است که مسئولیت آن بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به این که قطعا امسال در کل کشور افزایش زائر خواهیم داشت، ادامه داد: از دو میلیون نفری که سال گذشته به کربلا رفتند حدود ۸۹ درصد از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای یعنی یا اتوبوس و یا خودرو شخصی جابه جا شدند و حمل و نقل ریلی و هوایی در استان‌هایی  که مصداق دارد فقط یازده درصد سهم داشت و این نشانگر جایگاه و اهمیت ویژه حمل و نقل جاده‌ای است که این سهم در استان ما ۱۰۰ درصد است.

حسینی به ویژگی‌های مراسم اربعین امسال نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: حذف ویزا اساسی‌ترین ویژگی است که امسال در نظر گرفته شده است قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش تعداد زائران خوهد داشت.

وی باز شدن مرز خسروی برای اولین بار را دیگر ویژگی‌های اربعین امسال عنوان کرد و بیان کرد: سال‌های گذشته سه مرز مهران، شلمچه و چذابه به عنوان مرز معین معرفی شده بودند و زائران فقط از این سه مرز می‌توانستند عبور کنند اما امسال مرز خسروی در استان کرمانشاه نیز اضافه شده است که همین باعث تردد آسان‌تر زائران می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بحث مهم دیگر تعریف استان‌ها و شهرهایی به عنوان پس‌کرانه است یعنی در مرحله بازگشت زائرین که بیشترین ازدحام و مشکلات معمولا اتفاق می‌افتد حمل و نقل به صورت دو مرحله‌ای برنامه‌ریزی شده به این شکل که از مرزها ابتدا زائران به شهرهای پس کرانه منتقل می‌شوند و سپس از آن جا به مقاصد اصلی خودشان منتقل می‌شوند.

حسینی اظهار داشت: شهرهای اندیمشک در خوزستان، همدان و کرمانشاه به عنوان شهرهای پس‌کرانه تعریف شده‌اند بنابراین این سه شهر به‌علاوه چهار مرز رسمی پذیرای زائران خواهند بود البته نقش این سه پس‌کرانه بیشتر در مرحله برگشت خواهد بود.

وی افزود: کمیته‌های عضو ستاد اربعین از ۱۰ مهرماه تا سه آبان‌ ماه به مدت ۲۳ روز آماده ارائه خدمات به زوار هستند البته در دل این ۲۳ روز شش روز به عنوان روزهای پیک بازگشت در نظر گرفته شده که به احتمال زیاد بیشترین ازدحام در این شش روز اتفاق می‌افتد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان ادامه داد: با توجه به اینکه روز اربعین در تقویم رسمی ۲۷ مهر است از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ مهرماه در واقع به عنوان پیک بازگشت در نظر گرفته شده است یعنی سه روز قبل و دو روز بعد از اربعین به عنوان ایام پیک در نظر گرفته شده که قطعا در این شش روز باید بصورت ویژه تمام ارگان‌هایی که عضو کمیته‌های مختلف هستند ویژه‌تر خدمات ارائه دهند.

 حسینی یادآور شد: امسال فقط مرز چذابه برای خروج اتوبوس در نظر گرفته شده است این تصمیم به این دلیل اتخاذ شده که حتی‌المقدور از ازدحام و شلوغی مرز مهران کاسته شود.

وی بیان کرد: افرادی که می‌خواهند به وسیله خودروی شخصی خود در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند نیز فقط از مرز چذابه و شلمچه امکان خروح خواهند داشت و از مرز خسروی و مهران امکان خروج وجود ندارد البته این محدودیت‌ها به جهت مدیریت اوضاع و فراهم کردن شرایط مناسب برای زائران اتخاذ شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.