| کد خبر: 225401 |

سازمان هواپیمایی کشوری با ایرلاین‌های متخلف برخورد کند

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش غیر قانونی قیمت بلیت هواپیما تاکید کرد که سازمان هواپیمایی کشوری موظف است بر قیمت گذاری ها نظارت کرده و با ایرلاین های متخلف برخورد کند.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش غیر قانونی قیمت بلیت هواپیما تاکید کرد که سازمان هواپیمایی کشوری موظف است بر قیمت گذاری ها نظارت کرده و با ایرلاین های متخلف برخورد کند.

به گزارش تین نیوز، صدیف بدری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش قیمت بلیت هواپیما، با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت ایرلاین ها کاملا غیرقانونی است، اظهار کرد: در سال های گذشته شرکت های هواپیمایی با استناد به مصوبه ای در خصوص سیال بودن قیمت ها، بر اساس عرضه و تقاضا نرخ گذاری می کردند اما امسال سقف قیمت را در نظر گرفته و به صورت سیال نرخ گذاری نمی کنند که این امر موجب افزایش قیمت بلیت پروازها در همه مسیرها شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: ما در کمیسیون عمران جلساتی در این زمینه برگزار کردیم و وزیر راه و شهرسازی نیز قول دادند که جلوی افزایش افسارگسیخته قیمت را بگیرند. بر اساس مصوبه کمیسیون از آنجا که شرکت های هواپیمایی برای رعایت پروتکل ها تنها مجاز به فروش بلیت برای ۶۰ درصد از ظرفیت هواپیما هستند، مجاز شدند تا ۱۰ درصد قیمت ها را افزایش دهند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس تصریح کرد: متاسفانه ایرلاین ها تخلف کرده و شاهد افزایش بی رویه قیمت ها هستیم. سازمان هواپیمایی کشوری موظف است بر قیمت ها نظارت کند و با ایرلاین های متخلف برخورد کند. بر اساس اساسنامه سازمان هواپیمایی کشوری یک کمیسیون ویژه جهت قیمت گذاری بلیت پروازها وجود دارد که هرگونه افزایش قیمتی باید با مجوز این کمیسیون صورت گیرد.

بدری در  پایان تاکید کرد: بر اساس قانون، قیمت گذاری بلیت ایرلاین ها باید در این کمیسیون ویژه که رییس آن وزیر راه و شهرسازی است، صورت گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.