| کد خبر: 221739 |

گرانی ۴۰ درصدی روغن موتور توجیهی ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید از آنجا که مواد اولیه موردنیاز تولید روغن موتور داخلی است، افزایش ۴۰ درصدی قیمت روغن موتور توجیهی ندارد.

تین نیوز

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید از آنجا که مواد اولیه موردنیاز تولید روغن موتور داخلی است، افزایش ۴۰ درصدی قیمت روغن موتور توجیهی ندارد.

به گزارش تین نیوز، روح اله عباس پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از موافقت سازمان حمایت از مصرف کننده با افزایش 40 درصدی قیمت روغن موتور، گفت: بخش اصلی مواد اولیه موردنیاز تولید روغن موتور داخلی است و با توجه به هزینه ارزان انرژی و دستمزد ریالی کارگران افزایش 40 درصدی قیمت روغن موتور توجیهی ندارد و هرگونه تورم، گرانی و افزایش قیمت در شرایط کنونی غیرقابل قبول است.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرچند برخی از مواد اولیه موردنیاز تولید روغن موتور وارداتی است اما این مواد بخش کوچکی از تولید را تشکیل می دهد، افزود: افزایش قیمت روغن موتور در گرانی سایر کالاها و خدمات نیز اثرگذار است به طور مثال موجب گرانی حمل و نقل و افزایش قیمت تمام شده کالاها می‌شود.

وی با انتقاد از بی‌توجهی سازمان حمایت از مصرف کننده نسبت به تاثیرات گرانی روغن موتور بر افزایش قیمت سایر کالاها، اضافه کرد: گرانی روغن موتور یکی از موضوعاتی است که در بازار آشفته حال حاضر، باعث نگرانی مردم و رانندگان شده است چراکه علاوه بر گرانی روغن موتور، قیمت لوازم یدکی و لاستیک و... نیز افزایش پیدا کرده است و این گرانی‌ها دست به دست هم داده و باعث ایجاد التهاب در بازار می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هر روز شاهد افزایش قیمت کالاها هستیم، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کننده باید با تشدید نظارت‌ها از افزایش قیمت محصولاتی همانند روغن موتور جلوگیری کنند از سوی دیگر سازمان تعزیرات حکومتی نیز باید با متخلفان و گرانفروشان برخورد کند./

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.