| کد خبر: 221690 |

لزوم اتمام جاده جدید سنندج به مریوان در موعد مقرر

نماینده مردم سنندج در مجلس با بیان اینکه اتمام جاده جدید سنندج به مریوان در موعد مقرر الزامی است،گفت: اتصال خط راه‌آهن همدان - سنندج به مرز باشماق مریوان هر چه سریعتر عملیاتی شود.

تین نیوز

 نماینده مردم سنندج در مجلس با بیان اینکه اتمام جاده جدید سنندج به مریوان در موعد مقرر الزامی است،گفت: اتصال خط راه‌آهن همدان - سنندج به مرز باشماق مریوان هر چه سریعتر عملیاتی شود.

 به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت ،شیوا قاسمی‌پور،خواستار عملیاتی شدن مطالبات برحق مردم  مریوان دربازید  میدانی، وزیر راه و شهرسازی از این حوزه انتخابیه شد وگفت: اتمام جاده جدید سنندج به مریوان در موعد مقرر تا مطالعه و تصویب طرح اتصال خط را‌ه‌آهن سنندج به باشماق و آسفالت مسیرهای روستایی منطقه محروم کوماسی و سرشیو در سال ۱۴۰۰  الزامی  است که در دستور کار قرار بگیرد.

 نماینده‌ مردم  مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد :وزیر راه و شهرسازی  از جاده جدید سنندج به مریوان بازدید و از نزدیک میزان پیشرفت این پروژه را مورد بررسی قرار داد.

 همچنین  نماینده مردم  مریوان  در این بازدیدها با ابراز خرسندی از فعالیت‌های مجدانه مهندسان، پیمانکاران، کارگران و مسئولان دخیل در این پروژه بین‌المللی بر نظارت‌ها در راستای اتمام آن تا قبل از پایان سال جاری تاکید کرد و افزود: باتوجه به نظارت میدانی  وزیر راه و شهرسازی، انتظار می‌رود میزان اعتبارات مورد نیاز برای افتتاح و بهره‌برداری آن هرچه سریعتر تخصیص یابد  و اگرچه بیشترین نگرانی ما و شهروندان مریوانی، تقاطع غیرهمسطح گاران که تنها ۱۵ درصد اعتبارات آن تحقق پیدا کرده و نیاز است ضمن تخصیص صدرصدی، سرعت انجام پروژه تسریع یابد.

نماینده‌ مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در این دیدار  خواستار اتصال خط راه‌آهن همدان - سنندج به مرز باشماق مریوان شد و تصریح کرد: یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه هر شهر یا استانی راه‌های ارتباطی آن است و باتوجه به موقعیت شهرستان مریوان و ظرفیت بین‌المللی مرز باشماق، این پروژه‌ی حیاتی امکان‌پذیر است که وزیر راه و‌ شهرسازی قول مساعد آغاز مطالعات و اجرای این طرح پس از توافق دو کشور ایران و عراق را داد.

دبیر اول کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از عدم توجه ۴۱ ساله مقامات سیاسی و اجرایی استانی و کشوری نسبت به عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای رفع محرومیت و توسعه بخش سرشیو و کوماسی مریوان، خواستار تخصیص اعتبارات ملی برای آسفالت مسیرهای روستایی این مناطق شد و تصریح کرد: قطعا پیگیر جذب اعتبارات ملی برای آسفالت مسیرهای روستایی مورد نیاز در این مناطق هستم و خوشبختانه  اسلامی نسبت به این قضیه نظر مساعدی دارند و امیدواریم در آینده بخش کوچکی از تلخی محرومیت‌ها با شیرینی آسفالت راه‌های روستایی برطرف شود.

 وی در پایان یادآورشد:کمربندی‌های غربی و شرقی، واریانت خروسه در مسیر جاده جدید سنندج - مریوان، تونل هه ورامان و احیای بافت‌های فرسوده شهری از دیگر مطالباتی بودکه نماینده بر آغاز آن‌ها تاکید کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.