| کد خبر: 210184 |

جاده‌های کشور پاسخگوی تردد بیش از اندازه خودروها نیستند / تلفات جاده ای بالاست

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مادامی که حمل و نقل کشور از جاده‌ها گرفته تا خودروهای غیراستاندارد و فرسوده را اصلاح نکنیم نمی‌توانیم ادعای جهانی شدن داشته باشیم.

تین نیوز

 نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مادامی که حمل و نقل کشور از جاده‌ها گرفته تا خودروهای غیراستاندارد و فرسوده را اصلاح نکنیم نمی‌توانیم ادعای جهانی شدن داشته باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی در مورد روز ایمنی حمل و نقل گفت: روز هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ایمنی حمل و نقل در تقویم کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ثبت شده است تا بهبود ایمنی حمل و نقل شهری به عنوان  یک دغدغه اصلی برای دولت محسوب شود.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: حمل و نقل از طریق هوایی، ریلی، دریایی و زمینی در کشور ما صورت می‌گیرد و  حدود ۹۰ درصد ترددهای کشور از طریق خطوط زمینی کشور انجام می‌شود که این موضوع  مسئله اصلی و مهم است.

تمرکز روی خطوط ریلی و  هوایی

نائب رئیس کمیسیون مجلس ادامه داد: راهها و جاده‌های کشور ما نیازمند بازسازی هستند و در حال حاضر بیشتر جاده‌های کشور به لحاظ کمی و کیفی پاسخگویی تردد بیش از اندازه خودروهای سنگین و سبک نیستند و حل این مشکل نیازمند بودجه‌ای اساسی از طرف دولت است؛ برای اینکه بتوانیم این حجم از تردد جاده‌ای را کاهش دهیم باید روی خطوط ریلی و هوایی تمرکز بیشتری داشته باشیم.

کشور ما از لحاظ جغرافیایی روی کره زمین تا حدودی در نقطه اتصال آسیا به اروپا قرار دارد و با سرمایه گذاری بر روی خطوط ریلی  بدون شک گام بلندی در راستای توسعه حمل و نقل کشوری برمی‌داریم

علوی تصریح کرد: اگر شرایط دسترسی به خطوط ریلی در بیشتر مناطق کشور ممکن و آسان شود، کشور به لحاظ اقتصادی و گردشگری در موقعیت بهتری قرار می‌گیرید؛ کشور ما از لحاظ جغرافیایی روی کره زمین تا حدودی در نقطه اتصال آسیا به اروپا قرار دارد و با سرمایه گذاری بر روی خطوط ریلی بدون شک گام بلندی در راستای توسعه حمل و نقل کشوری برمی‌داریم.

توجه به زیر ساخت‌های جاده‌ای

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: حمل ونقل دریایی در کشور تا حدودی عملکرد مناسب‌تری نسبت به دیگر خطوط داشته است در این میان حوزه‌های ریلی و هوایی نیازمند توجه بیشتری از طرف دولت هستند اما در بخش جاده‌ای کشور باید زیرساخت‌های آن مورد بررسی قرار بگیرد و بخش بزرگی از جاده‌های کشور نیازمند نوسازی هستند.

بیشتر خسارات در خطوط زمینی رخ می‌دهد

وی با بیان افزایش تصادفات جاده‌ای به غیراستاندارد بودن جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون به استانداردهای حمل و نقل جاده‌ای کشور  به صورت جدی توجه نشده است؛ بر همین اساس طبیعی است که بیشتر تصادفات و خسارات در خطوط زمینی رخ می‌دهد برای کاهش چنین معضلاتی باید خطوط ریلی و هوایی توسط وزارت راه و شهرسازی کشور افزایش و تقویت شود.

توجه به حمل و نقل منجر به کاهش تلفات جاده‌ای می‌شود

علوی ادامه داد: توجه به حمل و نقل کشور منجر به کاهش تلفات جاده‌ای و موجب تقویت بخش اقتصادی کشور در سال جهش تولید می‌شود؛ بدون شک سرمایه گذاری در این بخش عاملی بر کاهش تصادفات و مرگ و میر جاده‌ای در کشور خواهد بود.

نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در بحث آلودگی هوا متاسفانه خودروهای فرسوده نقش گسترده‌ای در طی چند سال اخیر ایفا کرده‌اند، با شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌های اجتماعی  شاهد تردد کمتر مردم در جاده‌های کشور بودیم  که باعث کاهش  مرگ و میر جاده‌ای در کشور شد؛ در کشور ما تلفات جاده ای بالاست . در راستای تقویت حمل و نقل عمومی باید بیش از اندازه به کیفیت ‌خودروهای داخلی و فرسودگی آنها توجه کنیم.

علوی یادآور شد: در سال‌های اخیر تلفات جاده‌ای کشور تا مرز ۳۰ هزار نفر سالانه پیش رفته است و بخشی از این تلفات مربوط به کیفیت خودروهای داخلی هستند که استانداردهای لازم در ساخت آنها مورد توجه قرار نگرفته است، اگربخواهیم جهانی شویم و ادعای جهانی شدن داریم باید زیرساخت جاده‌های کشور را در کنار کیفیت خودروها مد نظر قرار دهیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.