جادههای کشور پاسخگوی تردد بیش از اندازه خودروها نیستند / تلفات جاده ای بالاست
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مادامی که حمل و نقل کشور از جادهها گرفته تا خودروهای غیراستاندارد و فرسوده را اصلاح نکنیم نمیتوانیم ادعای جهانی شدن داشته باشیم.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مادامی که حمل و نقل کشور از جادهها گرفته تا خودروهای غیراستاندارد و فرسوده را اصلاح نکنیم نمیتوانیم ادعای جهانی شدن داشته باشیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی در مورد روز ایمنی حمل و نقل گفت: روز هفتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ایمنی حمل و نقل در تقویم کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ثبت شده است تا بهبود ایمنی حمل و نقل شهری به عنوان یک دغدغه اصلی برای دولت محسوب شود.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: حمل و نقل از طریق هوایی، ریلی، دریایی و زمینی در کشور ما صورت میگیرد و حدود ۹۰ درصد ترددهای کشور از طریق خطوط زمینی کشور انجام میشود که این موضوع مسئله اصلی و مهم است.
تمرکز روی خطوط ریلی و هوایی
نائب رئیس کمیسیون مجلس ادامه داد: راهها و جادههای کشور ما نیازمند بازسازی هستند و در حال حاضر بیشتر جادههای کشور به لحاظ کمی و کیفی پاسخگویی تردد بیش از اندازه خودروهای سنگین و سبک نیستند و حل این مشکل نیازمند بودجهای اساسی از طرف دولت است؛ برای اینکه بتوانیم این حجم از تردد جادهای را کاهش دهیم باید روی خطوط ریلی و هوایی تمرکز بیشتری داشته باشیم.
کشور ما از لحاظ جغرافیایی روی کره زمین تا حدودی در نقطه اتصال آسیا به اروپا قرار دارد و با سرمایه گذاری بر روی خطوط ریلی بدون شک گام بلندی در راستای توسعه حمل و نقل کشوری برمیداریم
علوی تصریح کرد: اگر شرایط دسترسی به خطوط ریلی در بیشتر مناطق کشور ممکن و آسان شود، کشور به لحاظ اقتصادی و گردشگری در موقعیت بهتری قرار میگیرید؛ کشور ما از لحاظ جغرافیایی روی کره زمین تا حدودی در نقطه اتصال آسیا به اروپا قرار دارد و با سرمایه گذاری بر روی خطوط ریلی بدون شک گام بلندی در راستای توسعه حمل و نقل کشوری برمیداریم.
توجه به زیر ساختهای جادهای
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: حمل ونقل دریایی در کشور تا حدودی عملکرد مناسبتری نسبت به دیگر خطوط داشته است در این میان حوزههای ریلی و هوایی نیازمند توجه بیشتری از طرف دولت هستند اما در بخش جادهای کشور باید زیرساختهای آن مورد بررسی قرار بگیرد و بخش بزرگی از جادههای کشور نیازمند نوسازی هستند.
بیشتر خسارات در خطوط زمینی رخ میدهد
وی با بیان افزایش تصادفات جادهای به غیراستاندارد بودن جادههای کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون به استانداردهای حمل و نقل جادهای کشور به صورت جدی توجه نشده است؛ بر همین اساس طبیعی است که بیشتر تصادفات و خسارات در خطوط زمینی رخ میدهد برای کاهش چنین معضلاتی باید خطوط ریلی و هوایی توسط وزارت راه و شهرسازی کشور افزایش و تقویت شود.
توجه به حمل و نقل منجر به کاهش تلفات جادهای میشود
علوی ادامه داد: توجه به حمل و نقل کشور منجر به کاهش تلفات جادهای و موجب تقویت بخش اقتصادی کشور در سال جهش تولید میشود؛ بدون شک سرمایه گذاری در این بخش عاملی بر کاهش تصادفات و مرگ و میر جادهای در کشور خواهد بود.
نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در بحث آلودگی هوا متاسفانه خودروهای فرسوده نقش گستردهای در طی چند سال اخیر ایفا کردهاند، با شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیتهای اجتماعی شاهد تردد کمتر مردم در جادههای کشور بودیم که باعث کاهش مرگ و میر جادهای در کشور شد؛ در کشور ما تلفات جاده ای بالاست . در راستای تقویت حمل و نقل عمومی باید بیش از اندازه به کیفیت خودروهای داخلی و فرسودگی آنها توجه کنیم.
علوی یادآور شد: در سالهای اخیر تلفات جادهای کشور تا مرز ۳۰ هزار نفر سالانه پیش رفته است و بخشی از این تلفات مربوط به کیفیت خودروهای داخلی هستند که استانداردهای لازم در ساخت آنها مورد توجه قرار نگرفته است، اگربخواهیم جهانی شویم و ادعای جهانی شدن داریم باید زیرساخت جادههای کشور را در کنار کیفیت خودروها مد نظر قرار دهیم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.