| کد خبر: 207702 |

دریافت خسارت کنسلی از بلیط‌های نوروزی خلاف قانون است/ وزارت راه با متخلفان برخورد کند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه اخباری به گوش می رسد که برخی از دفاتر فروش بلیط، چندین درصد از هزینه بلیط را به عنوان خسارت کنسلی برداشته اند که این مسئله خلاف قانون است.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه اخباری به گوش می رسد که برخی از دفاتر فروش بلیط، چندین درصد از هزینه بلیط را به عنوان خسارت کنسلی برداشته اند که این مسئله خلاف قانون است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس دستورالعمل جدید وزیر راه و شهرسازی درباره الزام ایرلاین ها و شرکت‌های حمل و نقل ریلی برای عودت هزینه بلیط به مسافران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این اقدام قطعا موجب افزایش اعتماد مسافران به حوزه حمل و نقل کشور می شود، در سال های اخیر به دلیل افزایش حمل و نقل هوایی و ریلی، مردم برای مسافرت و تهیه بلیط مناسب با مشکل مواجه شده اند.

 

وی گفت: به طور حتم اگر بلیط هواپیما یا قطار به وسیله خود مسافر لغو می شد، آن فرد باید خسارت کنسلی پرداخت می کرد، اما زمانی که دولت به صورت کلان دستور لغو پروازهای هوایی و حمل و نقل ریلی را صادر کرد، خود دولت یا وزارتخانه باید هزینه ها را جبران کند.نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در هفته اخیر دولت با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت قطع زنجیره انتقال این بیماری، انجام سفرهای نوروزی را ممنوع کرد که این مسئله عملا موجب لغو بلیط پروازهای هوایی و حمل و نقل ریلی شده است.

لزوم استرداد وجه بلیت سفرهای نوروزی حمل‌ونقل هوایی و ریلی

علوی با اشاره به لزوم استرداد وجه بلیت سفرهای نوروزی حمل‌ونقل هوایی و ریلی، افزود: بر اساس دستور وزیر راه باید تمام وجه پرداختی مسافران عودت داده شود و هیچ هزینه کنسلی دریافت نشود، از این رو با شرکتها و دفاتر متخلف بر اساس قانون باید برخورد شود.

وی ادامه داد: البته متأسفانه اخباری به گوش می رسد که برخی از دفاتر فروش بلیط، چندین درصد از هزینه بلیط را به عنوان خسارت کنسلی برداشته اند که این مسئله خلاف قانون است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.