| کد خبر: 204402 |

علوی: افتتاح نیمی از فاز ۲ پروژه آزادراه تهران-شمال تا ۱۴۰۰ بعید است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه بهره برداری نیمی از فاز ۲ پروژه آزادراه تهران-شمال تا سال ۱۴۰۰ دور از انتظار است، گفت: با روند کنونی تخصیص اعتبار، افتتاح فاز دو تا زمان مقرر امکان پذیر نیست.

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه بهره برداری نیمی از فاز ۲ پروژه آزادراه تهران-شمال تا سال ۱۴۰۰ دور از انتظار است، گفت: با روند کنونی تخصیص اعتبار، افتتاح فاز دو تا زمان مقرر امکان پذیر نیست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به روند اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال، گفت: خوشبختانه روند اجرای پروژه در چند سال اخیر با حضور گسترده بنیاد مستضعفان به عنوان متولی و مجری طرح، سرعت خوبی گرفته و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته فاز یک این پروژه در ایام دهه فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد، این فاز از پروژه به طول 32 کیلومتر بوده که شمال غرب تهران را به منطقه شهرستانک متصل خواهد کرد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بنیاد مستضعفان به دنبال اجرا و اتمام فاز 2 آزادراه تهران-شمال است، حال بر اساس گفته های رئیس این بنیاد، اجرای نیمی از فاز دو حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد که تأمین این میزان بودجه بسیار مشکل خواهد بود.

هزینه 50 میلیاردی ساخت هر کیلومتر آزادراه تهران-شمال

وی گفت: اجرای پروژه آزادراه تهران-شمال درکنار کیفیت بسیار بالا ساخت، هزینه چشمگیری را در برداشته است، بر اساس گزارش های واصله، هر کیلومتر جاده در این آزادراه، حدود 50  میلیارد تومان هزینه به دنبال داشته است.

علوی ادامه داد: به طور حتم تا زمانی که تمام فازهای پروژه آزادراه تهران-شمال مورد بهره برداری قرار نگیرد، نمی توان به درستی از آن استفاده کرد، بنابراین دولت و وزارت راه و شهرسازی باید در راستای تسریع در روند اجرای این پروژه حرکت کنند.

ساخت و بهره برداری از فازهای پروژه آزادراه تهران-شمال در سال های متوالی تبعاتی از جمله فرسودگی و مستهلک شدن فازهای قبلی افتتاح شده را به دنبال دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: ساخت و بهره برداری از فازهای پروژه آزادراه تهران-شمال در سال های متوالی تبعاتی از جمله فرسودگی و مستهلک شدن فازهای قبلی افتتاح شده را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه بهره برداری نیمی از فاز 2 پروژه آزادراه تهران-شمال تا سال 1400 دور از انتظار است، افزود: ما هم به دنبال تکمیل هر چه سریع تر پروژه مذکور هستیم، اما با روند کنونی تخصیص اعتبار، افتتاح فاز دو تا زمان مقرر امکان پذیر نیست.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بهره برداری کامل از پروژه آزادراه تهران-شمال اهمیت بسیار بالایی در حوزه های مختلف اقتصادی و گردشگری دارد، افتتاح این پروژه موجب کاهش 64 کیلومتری مسیر و کاهش 3 ساعته زمان تردد می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.