| کد خبر: 200909 |

حمایت از حمل و نقل عمومی ضرورت کاهش آلودگی هوا

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت باید برای کاهش آلودگی هوا حمایت از حمل و نقل عمومی را جدی بگیرد بر ضرورت افزایش سهمیه بنزین تاکسی‌ها تاکید کرد.

تین نیوز

محمد وحدتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی  در کلانشهرها برای کاهش آلودگی هوا، گفت: دولت برای مقابله با آلودگی هوا باید حمایت از حمل و نقل عمومی را جدی بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت تصویب قوانینی برای حمایت از حمل و نقل تاکید کرد و افزود: دولت باید سهم یک سومی خود از حمل و نقل عمومی را پرداخت کند و در مسیر کاهش آلایندگی هوا و معضل ترافیک در کلانشهرها گام بردارد؛ متاسفانه حمایت از حمل و نقل عمومی با وجود تحقق سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین مورد توجه واقع نشد و مغفول ماند.

وی یادآور شد: دولت باید از مترو حمایت کند و این حمایت نباید قطع شود؛ باید از تمامی: ظرفیت‌های کشور برای ساخت واگن استفاده کرد تا با تامین واگن کافی قطارها بتوانند جمعیت بیشتری را پوشش داده و با فاصله کمتری به ایستگاه برسند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه شهرداری و تاکسیرانی باید با نظارت مداوم مانع از افزایش خودسرانه کرایه تاکسی در پایتخت و فشار بیشتر به مردم شود، ادامه داد: هرگونه افزایش خودسرانه کرایه تاکسی تخلف است و متولیان شهری باید با آن برخورد کنند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس دهم، یادآور شد: با وجود پیش بینی سهمیه ای جداگانه برای رانندگان تاکسی برخی رانندگان اقدام به افزایش خودسرانه کرایه ها کرده اند زیرا معتقدند میزان سهمیه پیش بینی شده هزینه های آنها را پوشش نمی دهد بنابراین نیاز است دولت حمایت مناسبی را از رانندگان تاکسی داشته باشد.

ضرورت افزایش سهمیه سوخت تاکسی ها

وحدتی با تاکید بر ضرورت افزایش سهمیه سوخت تاکسی ها، گفت: میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای تاکسی ها کافی نیست و باید افزایش یابد و همچنین متولیان شهری باید مسافربرهای شخصی را ساماندهی کنند./

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.