| کد خبر: 197280 |

پس از یک ساعت بررسی،

مجلس نتوانست درباره اعتبارات مالیاتی تصمیم‌گیری کند

در جلسه علنی امروز ماده‌ای از لایحه مالیات بر ارزش افزوده درباره اعتبارات مالیاتی مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت اما در نهایت به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

تین نیوز

در جلسه علنی امروز ماده‌ای از لایحه مالیات بر ارزش افزوده درباره اعتبارات مالیاتی مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت اما در نهایت به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز ماده هشت لایحه مالیات بر ارزش افزوده را مورد بررسی قرار دادند.

در این ماده آمده است: «مالیاتی که مؤدیان برای خرید کالاها و خدمات مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های اقتصادی خود پرداخت می‌کنند، به عنوان اعتبار مالی آنان منظور و از مالیات فروش آنها کسر می‌شود. در صورتی که جمع اعتبار مالیاتی مؤدی در هر دوره مالیاتی بیشتر از مالیات فروش وی باشد، سازمان موظف است مبلغ مازاد را به دوره یا دوره‌های بعد منتقل نماید. در صورتی که مؤدی درخواست کند که مازاد مزبور به وی مسترد گردد، سازمان موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ ثبت درخواست، نسبت به استرداد مابه‌التفاوت مذکور از محل وصولی‌های جاری اقدام نماید؛ در غیر این صورت مشمول خسارتی به میزان دو درصد در ماه از تاریخ ثبت درخواست نسبت به مبلغ قابل استرداد و مدت تأخیر خواهد بود».

وکلای ملت درباره این ماده از لایحه مالیات بر ارزش افزوده پیشنهادات متعددی را ارائه کردند که هیچ یک از این پیشنهادات به تصویب نرسید و اصل ماده هم از نظر آنان دارای ایراداتی بود.

پس از حدود یک ساعت از بررسی این ماده در جلسه علنی مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متن این ماده دارای ابهامات زیادی است و بهتر است که آن را به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع دهیم تا در آنجا، اصلاح و این ابهامات رفع شود.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۷۴ رأی موافق، شش رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در جلسه علنی، با ارجاع این ماده که سازوکار پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از طریق اعتبار مالیاتی را مشخص می‌کرد، موافقت کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.