| کد خبر: 192876 |

◄ آینده خودروسازی ایران در دوبخش سواری وتجاری / تحریم‌ها فرصتی طلایی برای آینده خودرو ایران

تهدیدات اگر با تدبیر مسئولان داخلی همراه باشد به فرصتی برای رونق خودروسازی و «دوران طلایی کشور» در آینده خودروسازی کشور بدل خواهد شد.

تین نیوز

موسسه معتبر مکنزی، درباره ویژ‌گی‌ها و ظرفیت‌های بخش‌های مختلف اقتصاد ایران در پسابرجام به انتشار گزارشی پرداخت که در همین زمینه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بخش صنعت خودرو این گزارش را مورد تحلیل قرار داد، در بخشی از این گزارش به آینده خودروسازی ایران در دو بخش سواری و تجاری نیز اشاراتی شده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به این گزارش و شرایط کنونی اقتصاد کشور و تشدید فشارها بر صنعت خودروسازی ایران، اظهار کرد: تهدیدات اگر با تدبیر مسئولان داخلی همراه باشد به فرصتی برای رونق خودروسازی و «دوران طلایی کشور» بدل خواهد شد.

محمدرضا منصوری تهدیدها را مانعی در برابر ریخت و پاش‌های موجود در صنعت خودرو  در دو بخش تجاری و سواری عنوان کرد وابراز داشت: همانگونه که وضعیت در صنایع دیگر رو به بهبود گذاشته است، تحریم‌ها نیز موجب خواهد شد تا علاوه بر اقبال مردم به سمت استفاده از خودروهای داخلی،  موجبات ارتقاء کیفی محصولات ایرانی را نیز فراهم می کند.

وی به موضوع واردات خودروهای دست دوم به منظور کاستن از وابستگی به صنایع خارجی و بهسازی خودروهای تجاری در دوران تحریم پرداخت و افزود: این مهم فرصتی به خودروسازان می‌دهد تا با جونیت ونچر شدن با صنایع تبدیلی دیگر کشورها، بابی برای صادرات محصولات خود در شرایط تحریم باز کنند. دوران تحریم‌ها می‌تواند دوره طلایی‌ای را برای صنعت خودرو رقم بزند.

وی به تشکیل مافیای خودرو پس از خروج آمریکا از برجام پرداخت و افزود: تحریم‌ها باعث شد تا حدود زیادی بساط مافیای خودرو در کشور برچیده شود.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از گزارش موسسه مکنزی آمده است: تولید خودروهای تجاری داخلی که می‌تواند یک فرصت رشد در ایران باشد در دست چهار بازیگر اصلی است: ایران‌خودرو دیزل، سایپا دیزل، گروه بهمن و گروه ماموت. از سال 2000 حجم تولید در این زیربخش بیش از 50 برابر افزایش یافته و به 165 هزار دستگاه در سال 2014 رسیده است. با وجود این، تولید خودروهای تجاری به‌طور میانگین تنها 15 درصد از کل تولید خودرو در ایران را شامل می‌شود؛ در‌حالی‌که این نسبت در بین همتایان ایران 26 درصد است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.