| کد خبر: 190531 |

با موافقت نمایندگان صورت گرفت؛

تصویب لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه اندازه‌شناسی آسیا – اقیانوسیه

نمایندگان مجلس با لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه اندازه‌شناسی آسیا – اقیانوسیه موافقت کردند.

تین نیوز

 نمایندگان مجلس با لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه اندازه‌شناسی آسیا – اقیانوسیه موافقت کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت،نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 28 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات و جزئیات لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه اندازه‌شناسی آسیا – اقیانوسیه با 151 رأی موافق، 5 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است: به دولت اجازه داده می‌شود در برنامه اندازه شناسی آسیا – اقیانوسیه به شرح یادداشت تفاهم پیوست و ضمائم آن عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت کامل مربوط اقدام نماید. تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت بر عهده دولت است.

تبصره- رعایت اصول 77، 125 و 139 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اصلاح یا بازنگری یادداشت تفاهم موضوع جزء‌های 2 و 4 بند پنجم یادداشت تفاهم، ضمیمه اول و ماده 14 ضمیمه دوم و یا هر گونه ضمیمه جدید الزامی می‌باشد.

علیرضا سلیمی در مخالفت با این لایحه گفت: در قراردادهایی از قبیل برجام و توتال بسته شد نشان داد که تعابیر و مفاهیم و آنچه در نظر می‌گیریم، متفاوت است که باعث شده برای کشور ایجاد مشکل کند بنابراین باید با دقت نظر اعمال شود.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این لایحه و مقدمه آن تعاریف خاصی وجود دارد و هر کدام بار معنایی خاصی دارد بنابراین بر اساس آنچه از برجام و قراردادهای دیگر تجربه به دست آمده است باید در خصوص اینگونه لوایح با دقت بیشتری تصمیم گرفت لذا تقاضا می‌شود که نمایندگان با این لایحه مخالفت کنند.

علی بختیار در موافقت با این لایحه گفت: اگر خواهان ارتباط با دنیا و همچنین مجامع بین‌المللی هستیم باید محدودیت‌ها را بپذیریم در حالی که در این لایحه کمیسیون صنایع و معادن به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون فرعی بند به بند این لایحه را بررسی کرده و با اخذ نظرات کارشناسان با اکثریت آراء تصویب کردند.

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس نیازی به ورود به جزئیات را ندارد چرا که جزئیات در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شده لذا نیاز است که نمایندگان به این لایحه رأی مثبت دهند.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.