| کد خبر: 181557 |

◄ وضعیت مبهم سهم 3200 میلیارد تومانی شهرداری‌ها از بودجه سال 98

حذف ماده 110 مشکلات زیادی را برای شهرداری کوچک ایجاد کرده که ساده‌ترین آن عدم توانایی پرداختن حقوق کارکنان شهرداری است و ادامه آن می‌تواند بحران‌زا باشد.

تین نیوز

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  از وضعیت نامشخص سهم 3200 میلیارد تومانی شهرداری‌ها از بودجه سال 98 خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حسن لطفی با بیان اینکه شهرداری‌های کوچک در آستانه ورشکستگی، قرار دارند، اظهار کرد:  سال گذشته در بسته ارسالی بودجه سال97 به مجلس ردیفی گنجانده شده بود که برای جبران کسری قانون هدفمندی یارانه‌ها مبلغ3 هزار و 200 میلیارد تومان سهم شهرداری‌ها از عوارض مالیات ارزش افزوده کم شود، این در حالی بود که به دلیل تراکم و مشغله‌های کاری نمایندگان این موضع کمتر مورد توجه قرار گرفت.

نماینده مردم رزن با اشاره به این که، پس از تصویب این ردیف و کاهش اعتبارات شهرداری‌ها مجلس  متوجه اهمیت این موضوع شد، افزود که طرحی برای بازگشت این مبلغ به شهرداری‌ها در کمسیون عمران مجلس تهیه شد و مجلس تلاش کرد این قانون اصلاح شود، افزود: اما وضعیت بازگشت 3200 میلیارد تومان اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هم‌چنان نامشخص است.

لطفی یادآور شد: این درحالی است که حذف ماده 110 مشکلات زیادی را برای شهرداری کوچک ایجاد کرده که ساده‌ترین آن عدم توانایی پرداختن حقوق کارکنان شهرداری است و ادامه آن می‌تواند بحران‌زا باشد.  

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان متوجه بحران در شهرداری‌ها هستند، ابراز داشت: ‌در حال حاضر 80 درصد شهرداری‌ها در پرداخت حقوق و مزایای پرسنل خود با مشکل مواجه هستند و منابع شهرداری‌ها کاهش یافته است. مشخص است که بازگشت این اعتبار به شهرداری‌ها که برخی از آن‌ها دچار مشکل حاد هستند اولویت مجلس نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.