| کد خبر: 178873 |

◄ ضرورت پیش‌بینی منابع توسط دولت در لایحه مدیریت یک‌پارچه شهری

در مجلس پیرامون مدیریت یک‌پارچه شهری طرحی تهیه شده است و در حال حاظر بحث این است که این طرح در صحن مجلس مطرح شود یا خیر. البته این مهم از سوی نمایندگان مردم در پارلمان با جدیدت پیگیری خواهد شد.

تین نیوز

رئیس فراکسیون مدیریت شهری  و روستایی مجلس شورای اسلامی از ضرورت پیش‌بینی منابع توسط دولت در لایحه مدیریت یک‌پارچه شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مرداد بائوج لاهوتی با اشاره به مدیریت یک‌پارچه شهری اظهار داشت: این موضوع در برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه مطرح شده است که دو  موضوع و دغدغه در این خصوص مطرح می شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که متاسفانه دولت روحیه واگذاری تصدی‌گری‌ها را دارا نیست، گفت: دغدغه دیگر هم این است که اگردولت تصدی‌ها را واگذار کرد باید منابع آن را نیز در نظر بگیرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس پیرامون مدیریت یک‌پارچه شهری طرحی تهیه شده است و در حال حاظر بحث این است که این طرح در صحن علنی مجلس مطرح شود یا خیر. البته این مهم از سوی نمایندگان مردم در پارلمان با جدّیت پیگیری خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در توضیح بیشتر مطلب فوق با اشاره به اصل 85 یادآور شد: این قانون تصریح می‌کند که صحن می‌تواند اختیارات خود را به کمیسیون تفویض کند و این طرح درآنجا تصویب شود که مدیریت یک‌پارچه شهری یک دوره به صورت آزمایشی اجرا شود.

لاهوتی افزود: شوراهای اسلامی، 8 اصل قانون اساسی را به خود اختصاص داده‌اند که در واقع مردم‌سالاری دینی به معنای واقعی در این نهاد مردمی محقق می‌شود. مجلس به صورت مصمم ایستاده تا طرح مدیریت یکپارچه شهری را تعیین‌تکلیف کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لایحه مدیریت یک‌پارچه شهری، خاطرنشان کرد: درصورتی که دولت تصدی‌ها را واگذار کرد، باید منابع آن را نیز در نظر بگیرد. کمیسیون ویژه برای این مهم تشکیل شده که عمران، بودجه و درآمد شهرداری‌ها هم مورد بحث است تا این مورد هم در مجلس تعیین‌تکلیف شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.