| کد خبر: 156445 |

تاجگردون:

کمیسیون برنامه و بودجه موافق تصویب منطقه آزاد در کردستان است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: 23عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس برای تصویب نهایی لایحه منطقه آزاد بانه ومریوان تلاش خواهند کرد وموافق این اجرایی کردن این مهم هستند.

تین نیوز

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: 23عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس برای تصویب نهایی لایحه منطقه آزاد بانه ومریوان تلاش خواهند کرد وموافق این اجرایی کردن این مهم هستند.

غلامرضا تاجگردون در جلسه کمیته بونامه ریزی و توسعه شهرستان بانه که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در این شهرستان تشکیل شد، گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری بانه- مریوان جزو آرزوها و مطالبات مردم این منطقه است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به لزوم تلاش و همت جمعی نمایندگان برای تصویب این منطقه آزاد تجاری و اقتصادی در استان کردستان، عنوان کرد: شناختی از اثرات ملی و بین المللی منطقه آزاد بانه- مریوان داشتیم ولی در این سفر پی به نکات جدیدی بردیم.

وی با اشاره به اینکه متوجه دلیل مخالفت عده ای با تصویب منطقه آزاد تجاری بانه مریوان شدیم، اظهارداشت: این مخالفان منطقه آزاد بانه و مریوان را رقیبی برای سایر مناطق آزاد کشور می دانند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیدگاه ما حول منافع ملی این مسئله است و قول جمع آوری رای کافی برای تصویب این لایحه دولت را به مردم منطقه به ویژه شهرستان های مرزی استان کردستان می دهیم.

تاج گردون با اشاره به وضعیت فعلی قاچاق کالا در شهرستان بانه و لزوم توجه به واقعیت های روز کشور در این زمینه، بیان کرد: فعالیت و رونق اقتصادی موجود در بانه در مقابل حجم وسیع قاچاق در کشور باید به طور مطلوب نشان داده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اضافه کرد: 23 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که یکی از مهمترین و تاثیرگذاراترین کمیسیون های مجلس است، همواره همکار و همراه نمایندگان مردم کردستان در مجلس هستند و برای تصویب لایحه منطقه آزاد بانه و مریوان هم تلاش خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: در مجموع نیاز است نسخه ای برای توسعه کردستان پیچیده شود و این مهم را در قالب بسته های حمایتی قانونی خواهیم دید و انتظار می رود که دولت نیز به ظرفیت های استان کردستان بیش از گذشته توجه داشته باشد.

به گزارش مهر، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در سفر دو روزه به استان کردستان علاوه بر حضور در شهرستان بانه، در جلسات مختلفی در شهرستان سنندج مرکز استان کردستان نیز شرکت کردند./

پایان پیام

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بهزاد 0 0

    مخالفان تصویب لوایح مناطق ازاد جدید کسانی هستند که سواد اقتصادی ندارند .و صرفا از روی عدم اطلاعات فنی سنگ انازی کرده و ادعای مطرح شدن خود را دارند.

  • بهزاد 0 0

    اعضای این کمسیون به هر استانیکه میروند و مورد پزیرایی قرار میگیرند قولهای زیادی میدهند ولی وقتی دوباره در صندلیهای مجلس لم میدند همه چی از یادشون میره