| کد خبر: 175561 |

◄ تشکیل «کمیته نوسازی ناوگان مسافری ریلی» در غیاب پشتوانه مالی

دلیل تشکیل «کمیته نوسازی ناوگان مسافری ریلی» حفظ ایمنی مسافران و جلوگیری از بروز حوادث ریلی است اما شرکت‌های ریلی مسافر ی از توان مالی کافی برای انجام این مهم برخوردار نیستند.

تین نیوز

رییس کمیسیون عمران مجلس  از تشکیل کمیته‌ای در این کمیسیون در جهت پیگیری «نوسازی ناوگان ریلی کشور» خبر داد.

1ab80065-0ddf-459a-b0a3-b32d8bcfebed

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار ما دلیل توجه به حوزه مسافری ریلی را حفظ ایمنی مسافران و جلوگیری از بروز حوادث عنوان کرد و افزود: مردم از سطح کیفی ناوگان مسافری ریلی رضایت ندارند و در این مورد به کمیسیون عمران شکایت کرده‌اند.

رضایی اضافه کرد: بنابراین تصمیم گرفته‌ایم در این کمیته که متشکل از برخی از مسئولان وزارت‌راه و اعضای کمیسیون عمران است، به این موارد رسیدگی کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی‌بر چگونگی تعامل با شرکت‌ها برای نوسازی ناوگان ریلی گفت: در این زمینه با حضور کارشناسان این صنعت و مدیران برخی از شرکت‌ها، از جمله شرکت رجا، جلسات متعددی را برگزار کردیم و در حال حصول زبانی مشترک هستیم تا شرکت‌ها با کم‌ترین زیان ممکن بتوانند دست به این کار بزنند.

در حالی‌که این نماینده مجلس، رشد ظریب ایمنی خدمات حمل‌ونقل ریلی را یک مطالبه جدی کمیسیون عمران از وزارت راه‌وشهرسازی عنوان کرد، یک کارشناس ریلی در این‌باره به خبرنگار ما گفت: کمک به نوسازی ناوگان ریلی اقدام مثبتی است اما نباید این اقدام اهرم فشاری بر پیکره ضعیف بخش ریلی وارد آورد.

photo_2018-06-12_11-32-11

اصغر ضیایی توضیح داد: با وجود نوسانات ارزی و افزایش بسیار کم بهای بلیت قطارهای مسافری تا سقف 10درصد، شرکت‌ها از پس امور جاری خود برنمی‌آیند و اگر کاری هم در این زمینه بخواهد انجام شود، حتما باید با کمک دولت باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.