| کد خبر: 172559 |

◄ عدم ثبت سفارش واردات، تهدیدی برای حیات شرکت‌های مسافری

بنگاه‌های حمل‌ونقلی نیز که در حالت عادی زیان‌ده هستند، با نوسانات ارزی و ریالی و عدم امکان ثبت سفارشات خود از سوی وزارت صنایع به فکر افتاده‌اند تا با کمترین اثرگذاری منفی از این مخمصه اقتصادی نجات یابند.

تین نیوز

بنگاه‌های اقتصادی کشور همگام با نوسانات ارزی در پی انطباق خود با شرایط جدید اقتصادی هستند. بنگاه‌های حمل‌ونقلی نیز که در حالت عادی زیان‌ده هستند، با نوسانات ارزی و ریالی و عدم امکان ثبت سفارشات خود از سوی وزارت صنایع به فکر افتاده‌اند تا با کم‌ترین اثرگذاری منفی از این مخمصه اقتصادی نجات یابند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، یک عضو کارگروه ریلی اتاق بازرگانی ایران ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: اثرات تحولات اقتصادی اخیر و افزایش هزینه‌های آنها که 70‌درصدش ارزی است، بر بازار ریلی مسافری تاثیری بیش از بخش باری خواهد گذاشت.

اصغر ضیایی افزود: ناوگان ریلی مسافری تنها پنج‌درصد از حمل‌ونقل مسافری کشور را در اختیار دارند و با کمک دولت نیاز به نوسازی دارند.

ضیایی توضیح داد: این نوسازی و تجهیزها بیشتر در بخش زیرساخت و توسعه خطوط ریلی انجام شده و لازم است که در جهت تامین ناوگان نیز تغییرات مثبتی صورت بگیرد.

او تاکید کرد: شرکت‌های مسافری با این شرایط اقتصادی از پس تامین هزینه‌های خود برنمی‌آیند و برای تامین هزینه‌های جاری خود و حفظ وضع موجود، به کمک نیاز دارد.

این عضو کارگروه ریلی اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: با توجه به این‌که انجام ثبت سفارش واردات در وزارت صنایع نیز متوقف شده است، این موضوع زنجیره تامین ناوگان و ادوات و تجهیزات ریلی را با مشکل جدی مواجه کرده است.

ضیایی ادامه داد: بنابراین نه‌تنها برای سرمایه‌گذاری در بخش مسافری ریلی باید کاری کرد بلکه دولت برای تامین قطعات مورد نیاز به‌جهت تعمیر و نگهداری واگن‌های مسافری نیز که امکان تولید داخلی آنها وجود ندارد باید تمهیداتی بیاندیشد.

این مقام مسئول در اتاق بازرگانی تصریح کرد: بنابراین با افزایش چشمگیر هزینه‌های ارزی بخش مسافری ریلی، خطر کاهش کمی و کیفی خدمات وجود خواهد داشت که علاوه‌بر کمک دولت، آزادسازی نرخ بلیت قطارهای مسافری که در روزهای اخیر مطرح شده هم راهکار برون‌رفت از این شرایط می‌تواند باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.