| کد خبر: 173476 |

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

تاکید بر رعایت قوانین در مورد اپراتوری هندی ها در بندر چابهار

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بنادر به جهت بحث حاکمیتی و امنیتی قابل‌واگذاری به شرکت و یا کشور دیگر نیست و این امر نه‌تنها در مورد ایران صدق نمی‌کند.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بنادر به جهت بحث حاکمیتی و امنیتی قابل‌واگذاری به شرکت و یا کشور دیگر نیست و این امر نه‌تنها در مورد ایران صدق نمی‌کند.

به گزارش تین‌نیوز، اسدالله قره خانی درباره راهبری یکی از ترمینال فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار، ‌ گفت: بنادر به جهت بحث حاکمیتی و امنیتی قابل‌واگذاری به شرکت و یا کشور دیگر نیست و این امر نه‌تنها در مورد ایران صدق نمی‌کند بلکه در مورد سایر کشورها هم‌چنین رویکردی وجود دارد. لذا ناآشنا بودن با قوانین به‌منزله واگذاری یک بندر از جنبه حاکمیتی نیست.

وی ادامه داد: در مورد اپراتور هندی تمام قوانین رعایت شده است و از طرفی شرکت هندی IPGL شریک ایرانی دارد که این امر برای مجموعه‌های اپراتوری بسیار مناسب است چراکه باعث توسعه فعالیت آن‌ها می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرکت هندی با حضورش در بندر شهید بهشتی چابهار سلب مالکیتی از سازمان بنادر و دریانوردی نکرده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با بیان اینکه حضور سرمایه‌گذار و اپراتور خارجی برای توسعه بنادر اتفاق مهمی است که باید همه مجموعه‌های توسعه‌ای به این سمت حرکت کنند، خاطرنشان کرد: حضور هندی‌ها در بندر چابهار ضمن اینکه  به فعال‌سازی آن کمک می‌کند باعث می‌شود که سرمایه‌گذار و اپراتور با ترانزیت کالا برای ما درآمد ایجاد کند و این امر در شرایط تحریمی ایران بسیار مثبت است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.