| کد خبر: 172454 |

◄ واکنش به طرح مجلس برای اسقاط موتورسیکلت‌ها

تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت داخلی کشور از این پس موظف هستند تا در برابر تولید هر 4 دستگاه خودرو یا موتورسیکلت، برگه گواهی اسقاط یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت فرسوده را حسب مورد از اسقاط دریافت کنند.

تین نیوز

در حالی مجلس شورای اسلامی به اسقاط موتورسیکلت‌ها در برابر جایگزینی موتورهای جدید رای داده که، طرح اسقاط خودروها این روزها با شکست کامل روبه‌رو شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تائید این مطلب، گفت: طرح الحاق یک تبصره به ماده 8 قانون هوای پاک مورد برسی قرار گرفت و در نتیجه با اضافه کردن یک تبصره به عنوان تبصره 3 به ماده 8 قانون هوای پاک موافقت شد که در آن ارائه گواهی اسقاط برای طرح نوسازی و تولید کنندگان خودرو و موتورسیکلت‌ها الزامی شد.

سلمان خدادادی تصریح کرد: با اضافه شدن این تبصره، تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت داخلی کشور از این پس موظف هستند تا در برابر تولید هر 4 دستگاه خودرو یا موتورسیکلت، برگه گواهی اسقاط یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت فرسوده را حسب مورد از اسقاط دریافت کنند.

حسن رجبعلی بناء عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، در واکنش به این خبر گفت: قطعاً این کار مجلس هم نمی‌تواند به کاهش آلودگی و قانونمند شدن موتورسیکلت‌ها کمک کند.

وی که در انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت نیز عضویت دارد، افزود: باید طرحی راه‌اندازی شود تا رغبت مردم به استفاده از موتورسیکلت‌های برقی رو به افزایش بگذارد و تجربه نشان داده الزام نیز موتورسیکلت‌ها را از فرسودگی خارج نخواهد کرد.

بناء خاطرنشان کرد: معاونت حمل‌ونقل وترافیک شهرداری تهران نیز در صدد تبدیل موتورهای کاربراتوری به انژکتوری برآمده اما، باید یادآور شوم که قرار دادن کیت‌ها تنها برای مدت کوتاهی می‌تواند موثر واقع شود و پس از آن این موتورسیکلت‌ها از آلودگی بیش‌از گذشته برخوردار خواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.