| کد خبر: 162946 |

دفاع آخوندی از عملکرد وزارت راه‌وشهرسازی/2

◄ اطلاعات را از هیچ‌کس پنهان نمی‌کنیم

آیا کسی می‌تواند بگوید که ایمنی، اولویت صنعت هوایی نیست؟ در آن زمان دید در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به کمتر از 300 متر رسیده بود و در فرودگاه امام نیز به کمتر از 100 متر؛ آیا با این شرایط امکان پروازها وجود داشت؟ باور کنید امکان عملیاتی کردن وجود نداشت و شما نمایندگان می‌توانید از سایر کارشناسان سوال کنید که می‌شد در این شرایط فرودگاه‌ها را عملیاتی کرد؟ اگر می‌شد که سایر کشورها در شرایط بحرانی این کار را انجام می‌دادند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در جلسه استیضاح خود در صحن علنی مجلس  و در پاسخ به بخشی از سوالات نمایندگان استیضاح‌کننده عنوان کرد: سوالی مطرح شد که آیا در بحث بارش برف و مشکلات به وجود آمده آیا می‌شد عملکرد بهتری در جاده‌ها، راه آهن، فرودگاه و ... داشت؟ پاسخ بنده مثبت است. اگر منابع و اعتبارات بیشتری تخصیص داده شود عملکرد بهتری بودیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عباس آخوندی افزود: در بارش برف تهران باید بگویم که طول منتهی به راه‌های تهران 500 کیلومتر است و حداقل 500 نفر نیروی انسانی و 200 دستگاه عملیاتی نیاز بود این در حالی است که تنها 42 دستگاه با عمر 25 سال داشتیم. تصور  می‌کنید که با کمبود دستگاه‌های راهداری و تعداد نیروی انسانی می‌شد عملکرد بهتری داشت.

آخوندی با بیان اینکه مرتباً در طول سال شاهد افتتاح راه‌های جدید بوده‌ایم و در حال حاضر راه‌های کشور به 217 هزار کیلومتر رسیده است، بیان کرد: برای این میزان راه در کشور بایست بودجه 10 هزار میلیاردی به راهداری تخصیص بدهیم که در بهترین شرایط ممکن این بودجه به 2 هزار میلیارد تومان رسید.

او با بیان اینکه با این کاستی‌ها و کمبودها همکاران بنده در حال کار کردن هستند که بنده شرمنده آن‌ها هستم، افزود: زمانی که با بحران برف و بوران روبرو شدیم؛ حدود 8 هزار کارگر حدود 3 ماه حقوق نگرفته بودند اما با مشقت کار کردند. زمانی که یک اتفاق طبیعی رخ می‌دهد که بزرگ‌تر از توان دستگاه اجرایی است در نهایت طبیعت به ما غلبه می‌کند.

او در خصوص مشکلات به وجود آمده فرودگاه در برف و بوران اخیر خاطرنشان ساخت: آیا کسی می‌تواند بگوید که ایمنی، اولویت صنعت هوایی نیست؟ در آن زمان دید در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به کمتر از 300 متر رسیده بود و در فرودگاه امام نیز به کمتر از 100 متر؛ آیا با این شرایط امکان پروازها وجود داشت؟ باور کنید امکان عملیاتی کردن وجود نداشت و شما نمایندگان می‌توانید از سایر کارشناسان سوال کنید که می‌شد در این شرایط فرودگاه‌ها را عملیاتی کرد؟ اگر می‌شد که سایر کشورها در شرایط بحرانی این کار را انجام می‌دادند.

او گفت: در شرایط سخت برف، همکاران بنده در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران توانستند به سرعت فرودگاه‌ها را به حالت عادی خود برگردانند.

آخوندی در خصوص سانحه هواپیمای تهران-یاسوج خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما در قانون عنوان می‌کنید که پس از هر سانحه‌ای به سرعت بایستی ستاد رسیدگی به سوانح تشکیل شود و بنده هم منتظر نتیجه نهایی علت سانحه هستم. این ستاد کوچک‌ترین اطلاعاتی از این سانحه را از مردم و مجلس پنهان نخواهد کرد. اگر بخواهیم در صنعت هوایی ایمنی داشته باشیم بایستی تمام اطلاعات در دست یکدیگر قرار بگیرد و چه دلیلی دارد که ما بخواهیم کسی را در این سانحه محکوم کنیم و اگر پس از مشخص شدن دلیل حادثه، کسی قصوری کرده باشد حتما بایستی پاسخگو باشد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: رابطه سازمان هواپیمایی کشوری با شرکت‌های هواپیمایی مانند رابطه پلیس با خوردوها است؛ سازمان هواپیمایی کشوری هیچ‌گونه منفعتی برای عدم گزارش درست سانحه ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.