| کد خبر: 162940 |

موافق استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی/5

◄ دولت باید با تخصیص ویژه بودجه، کاستی‌های گذشته راه‌ها را جبران کند

سالانه 17 هزار نفر در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند که ارزش اقتصادی این تعداد از مردم بیش‌تر از بودجه سالانه‌ای است که دولت در بخش راه تزریق می‌کند.

تین نیوز

نماینده موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: سالانه 17 هزار نفر در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند که ارزش اقتصادی این تعداد از مردم بیش‌تر از بودجه سالانه‌ای است که دولت در بخش راه تزریق می‌کند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان که موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی بود در صحن علنی مجلس، عنوان کرد: راه‌های کشور به قتلگاه مردم تبدیل شده است و شهروندان بسیاری در این جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند؛ جاده‌های کشور به جاده‌های مرگ تبدیل شده‌اند.

وی افزود: هر چند که جاده‌های کشور تنها به همت وزیر راه  و شهرسازی درست نخواهد شد و دولت باید با تخصیص اعتبارات به گونه‌ای عمل کند که کاستی‌های چند دهه گذشته در بخش راه‌ها جبران شود اما ما شما را متصدی آن می‌دانیم.

این نماینده مردم مجلس به کشته شدن سالانه 17 هزار نفر در جاده‌ها اشاره کرد و افزود: ارزش اقتصادی این تعداد از مردم بیشتر از بودجه سالانه‌ای است که دولت در بخش راه تزریق می‌کند. مجروح شدن بسیاری از مردم در جاده‌ها و حوادث رانندگی صدمات خاص خود را برای کشور دارد.

او خاطرنشان کرد: آن دسته از مردمی که توان سوار شدن به ماشین‌های گران‌قیمت را ندارند در این جاده‌های مرگ جان خود را از دست می‌دهند.

عثمانی به بیان اینکه هرکس قدرت چانه‌زنی بیشتر و لابی‌گری را داشت، اعتبارات بیش‌تر از شما گرفت، گفت: آنان که چانه‌زنان بهتری بودند مورد توجه شما قرار گرفتند و عدالت فراموش شد.

این موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی به مشکلات آسفالت راه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: برخی از روستا بیشتر از 95 درصد و برخی روستاهای دیگر تنها 35 درصد از راه‌های آسفالتی برخوردار هستند.

وی خطاب به آخوندی گفت: شما در بخش مسکن چه کار خاصی انجام دادید؟ مسکن مهر با تمام مشکلات، بسیاری از مردم که هرگز نمی‌توانستند خانه‌دار شوند را خانه‌دار کرد اما شما تنها 5 سال سکوت کردید. شما متصدی مسکن هستید؛ رکود مسکن گردش مالی کشور را با مشکل مواجه کرد.

این نماینده با بیان اینکه چرا به جان نظام مهندسی افتاده‌اید؟ توضیح داد: اگر کارفرما خود ناظر خود را انتخاب کند چیزی از نظارت باقی می ماند؟

او گفت: عدم رعایت طرح هادی روستای یک از مشکلات جدی است؛ شهرستانی که اهل چانه‌زنی بیش‌تر باشد بیشتر بودجه و طرح هادی به آن تخصیص می‌دهید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.