| کد خبر: 162935 |

موافق استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی/3

◄ آزادیخواه:چرا مردم را از حقایق مطلع نمی‌کنید؟

شنیده‌ها حکایت از استعفاهای متعدد شما دارد چرا وزارتخانه باید با وزیری که اهتمامی به کارش ندارد ادامه کار دهد؟

تین نیوز

سومین نماینده موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: بعد از سقوط هواپیمای یاسوج و کشته شدن 66 نفر این سؤال‌ها به ذهن من آمد؛ چرا قراردادهای خرید هواپیما که به امضا رسید، عملیاتی نشد و از نتیجه آن مردم بی‌خبر هستند؟ چرا مردم را از حقایق مطلع نمی‌کنید؟

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر، موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی، گفت: اولین نکته این است که این سومین بار است که به مرحله استیضاح وزیر راه و شهرسازی می‌رسیم و لازم است تأمل‌کنید که چه اشکالی در کار وی است که سه مرتبه مجلس اقدام به استیضاح وی کرده است.

وی بابیان اینکه شنیده‌ها حکایت از استعفاهای متعدد شما دارد این سؤال را مطرح کرد که چرا وزارت خانه باید با وزیری که اهتمامی به کارش ندارد ادامه پیدا کند.

وی با توضیح اینکه طبق آمار وزارت راه و شهرسازی 12 هزار میلیارد تومان بدهکاری به پیمانکاران دارد و تنها 5 هزار و 200 میلیارد تومان بودجه دارد خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: شما چگونه می‌خواهید این خلأ را پرکنید؟ البته شاید گفته شود که وزیر مقصر نیست و آقای نوبخت (سخنگوی دولت) باید بودجه را تأمین کند. اما در جواب باید گفت منابع مالی را وزیر باید اداره کند و به دنبال جذب منابع باشد و یا اگر می‌داند در دولت پولی وجود ندارد به مردم قول ندهد و پروژه‌ای را کلنگ نزند.

وی ادامه داد: آقای وزیر! مردم نباید  برای اقدامی که سالها است انجام‌نشده است و نمی‌خواهد انجام شود؛ منتظر بمانند.

آزادیخواه ادامه داد: آقای آخوندی! مسکن مهر یه عنوان یک پدیده که البته دارای اشکالات متعدد بود امیدی برای حاشیه‌نشینان و افراد بی‌مسکن بود اما نهایتاً به راهی نرسید.

این نماینده مجلس با اشاره به بخشی از اظهارات وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسکن مهر ادامه داد: آقای وزیر شما گفتید دولت قبل فقط به کمیت توجه کرده بود و ما می‌خواهیم به کیفیت توجه کنیم. گفتید دولت در حال بررسی مسکن مهر است که ادامه دهد یا نه اما نگفتید به چه نتیجه‌ای رسیدید؟ آقای آخوندی شما فرمودید غرض شخصی نداریم و طرح‌های قبلی را به پایان می‌رسانیم اما به پایان نرساندید.

وی با اشاره به وضعیت ساکنان مهر گفت: زیر ساخت‌ها فراهم نیست در حالی که شما گفتید مساکن مهر باید از بیمارستان و مدرسه برخوردار باشند اما عملاً کاری انجام ندادید. بسیاری از ساکنان مسکن مهر در آرزوی یک مرکز درمانی به سر می‌برند. آقای آخوندی شما گفتید جایگزین مسکن مهر، مسکن اجتماعی است اما در هیچ استانی شاهد ساخت این مساکن نیستیم.

وی ادامه داد: بعد از سقوط هواپیمای یاسوج و کشته شدن 66 نفر این سؤال‌ها به ذهن من آمد. چرا قراردادهای خرید هواپیما که به امضا رسید عملیاتی نشد و از نتیجه آن مردم بی‌خبر هستند؟ چرا مردم را از حقایق مطلع نمی‌کنید؟

وی ادامه داد: جناب آقای وزیر، گزارش‌ها حکایت دارد 16 هزار نفر جان‌باخته در جاده‌ها داریم. البته دستگاه‌های مختلف هستند اما شما بفرمایید نقش شما در کاهش این آمار چیست؟

وی ادامه داد: در بارش‌های اخیر روزی که قرار بود به کلیات بودجه رأی دهیم در برف‌ جاده‌ها گرفتار شدیم. خود نمایندگان آن روز 8 تا 10 ساعت گرفتار شدند هیچ نوع نمک‌پاشی انجام نشد، مردم در اوج برف زمین‌گیر شده بودند و نماینده‌ها حتی توان تذکر نداشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.