| کد خبر: 162895 |

◄ آخوندی در جلسه استیضاح چه می‌گوید؟

در شرایط فعلی هر وزیر دیگری هم بیاید در صورتی ‌که اوضاع به همین شکل باشد که تا الان بوده است، معجزه‌ای رخ نخواهد داد.

تین نیوز

استیضاح می‌تواند فرصتی باشد تا وزیر راه‌ و شهرسازی به مشکلات مجموعه‌اش و این‌که مجلس چه کمک هایی می‌توانست و یا می‌تواند به این حوزه بکند، بپردازد.

به گزارش تین‌نیوز، یک کارشناس حمل‌ونقل با بیان این مطلب گفت: البته از آنجایی که وزیر راه و شهرسازی یک وزنه سیاسی مهم هم هست یک وجه این استیضاح هم سیاسی است وگرنه عملکرد مجلس تا به‌حال و حداقل در خصوص ایمنی و راهداری و ریل و...جای پرسش دارد که چرا در تصویب بودجه به دولت کمک نکردند.

فروغ فاریابی در یک گروه تلگرامی و در جمع کارشناسان حمل‌ونقل و در پاسخ به پرسشی در مورد موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی، همچنین افزود: دولت با انتشار بندهای بودجه فرصت طلایی را در اختیار مجلس گذاشت تا از این نهاد کمک بگیرد، چرا مجلس بودجه را به نفع زیرساخت‌ها جابجا نکرد؟ 

فروغ فاریابی

این کارشناس تاکید کرد: معتقدم در شرایط فعلی هر وزیر دیگری هم بیاید در صورتی ‌که اوضاع به همین شکل باشد که تا الان بوده است، معجزه‌ای رخ نخواهد داد.

یکی دیگر از کارشناسان حاضر در گروه نیز در این مورد گفت: هرچند استیضاح را حق مسلم و قانونی نمایندگان مجلس ‌می‌دانم اما به اعتقاد من این استیضاح از دو جهت کار صحیحی نیست اول تهی بودن از نظرات کارشناسی صحیح و دوم شرایط زمانی انجام آن.

حمید نجف افزود: با توجه به شرایط حساسی که کشور با آن روبرو است و با توجه به این‌که تنها 6 ماه از تشکیل دولت جدید گذشته است، استیضاح وزرا باعث ناامیدی مردم می‌شود.

وی با بیان ‌این‌که به نظر می‌رسد علت استیضاح دو تن از وزیران حادثه هوایی اخیر است، خاطرنشان کرد: این‌که برای حادثه‌ای که هنوز علت آن مشخص نشده و بررسی‌هایش به اتمام نرسیده است بر اساس داوری‌های غیرکارشناسی دو وزیر را استیضاح کنند، درست نیست.

نجف

این کارشناس با تاکید بر این‌که نباید استیضاح به امر سیاسی تبدیل شود، افزود: استیضاح نیاز به بررسی‌های کارشناسی دارد و باید تمام جوانب علت استیضاح شفاف و گویا برای مردم گفته شود.

نجف با بیان اینکه در همه تصمیمات مدیریتی به ویژه در امر استیضاح باید مسائل کلان جامعه را در نظر گرفت، گفت: باید نگاه ملی به موضوعات داشته باشیم، نگاه منطقه‌ای و قومی مشکلات کشور را برطرف نمی‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.