| کد خبر: 162868 |

کوروش کرم پور، دبیر کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

استیضاح فرصتی طلایی برای عباس آخوندی / آخوندی از ظریف هم موفق‌تر است

جالب اینجاست سه نفر از نمایندگان استان فارس که استیضاح آقای آخوندی را امضا کرده‌اند، از همان حوزه‌ انتخابیه‌ای بوده‌اند که بیش‌ترین پیشرفت در حوزه راه‌سازی در حوزه همین عزیزان در دوره مدیریت آقای آخوندی در وزارت راه‌وشهرسازی اتفاق افتاده است.

تین نیوز

گزیده‌ای از گفتگوی کوروش کرم‌پور، دبیر کمیسیون انرژی مجلس با هفته‌نامه «حمل‌ونقل» را در ادامه بخوانید:

*استیضاح را یک فرصت طلایی برای آقای آخوندی و دولت حسن روحانی تلقی می‌کنم و معتقدم که خدا می‌خواهد که ایشان استیضاح شود تا بیاید در صحن علنی مجلس و چارچوب مستند و منطقی با ملت و نماینده‌ها صحبت کند.

*اگر در دولت حسن روحانی، یک وزیر موفق باشد، آن شخص آقای آخوندی است.

*ایشان از آقای ظریف هم موفق‌تر است. البته این صحبت به این معنا نیست که بقیه وزرا موفق نیستند؛ ما وزیر موفق زیاد داریم اما وقتی‌که حوزه عملکردها، امکانات، اختیارات و چیزهای دیگری که از سوی دولت به وزرا داده شده است را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که آقای دکتر آخوندی بالاترین نمره را با توجه به امکانات و اختیاراتی که دولت در اختیارش گذاشته است می‌گیرد.

*یکی از سؤالات مطرح‌شده در بحث استیضاح آقای آخوندی، بی‌انگیزگی است. سؤال من این است که مگر می‌شود بی‌انگیزگی باشد و حجم زیادی از قراردادها در حوزه حمل‌ونقل انعقاد شود؟ مگر می‌شود وزیری بی‌انگیزه باشد و بعد از حادثه سقوط هواپیمای تهران–یاسوج در عرض چند ساعت در محل حادثه با وجود تأکیدها بر عدم حضور ایشان، حضور پیدا کند؟

*جالب اینجاست سه نفر از نمایندگان استان فارس که استیضاح آقای آخوندی را امضا کرده‌اند، از همان حوزه‌ انتخابیه‌ای بوده‌اند که بیش‌ترین پیشرفت در حوزه راه‌سازی در حوزه همین عزیزان در دوره مدیریت آقای آخوندی در وزارت راه‌وشهرسازی اتفاق افتاده است.

 *آقای آخوندی پیگیر این موضوع است که هواپیمای جدید به کشور وارد کند. ایشان به هیچ‌وجه اجازه ورود هواپیمای کهنه به هیچ‌کدام از ایرلاین‌های کشور را نداده‌اند.

 *زمانی که یکی از نماینده‌های مجلس از آقای آخوندی سؤال کرد که چرا استعفا ندادید؟ ایشان گفتند که اگر می‌دانستم استیضاح من مسیر بررسی این سوانح را تغییر نمی‌دهد، یقین داشته باشید که استعفا می‌دادم.  اما مسئله این است که استعفای من باعث می‌شد که مسیر رسیدگی به این سانحه تغییر پیدا کند.

 *ما در حوزه‌های ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای در حال نزدیک‌شدن به استانداردهای جهانی هستیم، آن‌هم در شرایطی که اعتبار کمی برای این حوزه در نظر گرفته شده است و از طرفی با تحریم هم در برخی از حوزه‌ها روبه‌رو هستیم.

متن کامل این گفتگو را در شماره 155 هفته‌نامه حمل‌ونقل بخوانید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیددلاورموسوی 0 0

    سلام.
    دستاورد دکتر ظریف برجام است که وضعیت مشخصی دارد.
    ضربه ای که در دوران تصدی دکتر آخوندی با معاونان غیر حرفه ای ایشان بر حمل ونقل جاده ای خورده است هم نمونه است.
    اگر به دنبال شاخص ها هستید شاخص های منفی هم لحاظ شود.