| کد خبر: 162476 |

◄ استیضاح آخوندی و ربیعی اعلام وصول شد + پاسخ آخوندی

طرح استیضاح وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست علنی صبح امروز مجلس اعلام وصول شد.

تین نیوز

با گذشت بیش از 10 روز از رفت‌وآمد دو وزیر کابینه دوازدهم به کمیسیون‌های مجلس و توضیحات آن‌ها برای نمایندگان کمیسیون عمران، سرانجام در نشست علنی امروز مجلس طرح استیضاح وزرای راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی  اعلام وصول شد.

به گزارش تین‌نیوز، طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نامه 14 اسفندماه 1396 کمیسیون عمران و استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه مورخ 13 اسفندماه 1396 کمیسیون اجتماعی و هر دو با 24 امضا اعلام وصول شده است.

  وزرای راه و شهرسازی و کار و امور اجتماعی 10 روز از تاریخ اعلام وصول استیضاح برای حضور در صحن مجلس  و  دریافت مجدد  رأی اعتماد  از مجلس فرصت دارند.

استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی در پی حوادث هوایی، ریلی و جاده‌ای  اخیر رخ داد و همچنین  استیضاح ربیعی به دلیل مشکلات زیرمجموعه این وزارتخانه مطرح شده است.

در سه ماه گذشته، حادثه نفتکش سانچی در آب‌های چین و سقوط ای‌تی‌آر متعلق به هواپیمای آسمان انتقاداتی را به مدیریت سازمان تامین اجتماعی (به عنوان مالک شرکت ملی نفتکش و هواپیمایی آسمان) و وزارت راه و شهرسازی وارد کرده بود که سرانجام به استیضاح این دو وزیر منجر شد.

در همین حال وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس با توجه به اعلام وصول استیضاح، آمادگی خود برای حضور در صحن علنی و پاسخ به موارد استیضاح را اعلام کرد.

متن کامل این نامه که در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی منتشر شده به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

پیرو اعلام وصول طرح استیضاح اینجانب از سوی جنابعالی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بدینوسیله آمادگی خود را برای حضور در صحن علنی مجلس و پاسخگویی به موارد استیضاح از هم‌اکنون اعلام می‌نمایم. هر زمانی که شما مشخص کردید در جلسه حضور خواهم یافت و توضیح‌های خود را خدمت نمایندگان محترم مجلس اعلام خواهم داشت.

عباس آخوندی

وزیر

نامه وزیر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.