| کد خبر: 159226 |

◄ 80 درصد اتوبوس‌های فرسوده تهران نوسازی شده‌اند

بیش از 80 درصد اتوبوس‌های قدیمی و فرسوده تهران تعویض شده است.

تین نیوز

چندی پیش معاون سازمان محیط زیست، گفت:‌ هشت سال است اتوبوس نو وارد ناوگان اتوبوسرانی نشده است، ضمن اینکه سن فرسودگی اتوبوس‌ها در تهران 8 سال است؛ اظهاراتی که واکنش  رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس را در پی داشت.

به گزارش تین‌نیوز،  مهرداد بائوج لاهوتی در واکنش به این اظهارات تاکید کرد: بیش از 80 درصد اتوبوس‌های قدیمی و فرسوده تهران تعویض شده است.

لاهوتی با بیان اینکه برای نوسازی اتوبوس‌های فرسوده دولت ۸۲.۵ درصد از اعتبارات مورد نیاز را پرداخت کند؛ اذعان داشت: اگر ناوگان اتوبوسرانی حال حاضر تهران با 5 سال گذشته را مقایسه کنیم نمی‌توان گفت هیچ اقدامی درجهت نوسازی اتوبوس‌های فرسوده پایتخت انجام نشده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس، افزود:‌ تغییر و تعویض اتوبوس‌های فرسوده و قدیمی تهران باید به صورت پی درپی و برنامه‌ریزی شده انجام شود، اما این موضوع نیازمند تعامل و همکاری دولت و شهرداری است؛ البته نمایندگان به دنبال آن هستند که دولت 82.5 درصد و 17.5 درصد از سوی شهرداری اعتبارات برای نوسازی اتوبوس‌های فرسوده درنظرگرفته شود.

وی با بیان اینکه نوسازی اتوبوس‌های قدیمی با توسعه حمل‌و‌نقل مترو متفاوت است، تصریح کرد:‌ دولت 50 درصد سهم خود درتوسعه مترو را به شکل ناقص پرداخت کرده است، البته نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه با چانه‌زنی دولت به دنبال ترغیب دولت برای پرداخت سهم 50 درصدی خود درتوسعه مترو هستند؛‌ اما درلایحه بودجه سال آینده محل پرداخت 82.5 درصد از سوی دولت برای خرید اتوبوس‌های نو درنظرگرفته است؛ اما همین اعتبارات و منابع نیز درصحن علی مجلس قابلیت افزایش دارد.

به گزارش خانه ملت؛ رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، با اشاره به اینکه تردد اتوبوس‌های فرسوده یکی از مهم‌ترین عوامل آلودگی هوا در تهران است، گفت: این اتوبوس‌ها به دلیل عمرطولانی حتی آلودگی صوتی نیز ایجاد می کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.