| کد خبر: 158141 |

◄ کمیسیون انرژی مجلس افزایش قیمت سوخت را حذف کرد

فریدون حسنوند با اشاره به بررسی تبصره‌های مختلف بودجه سال 97 در کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از موضوعات مهم تبصره 18 بود که بر اساس آن قیمت حامل‌های انرژی و سوخت افزایش می‌یافت.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون انرژی مجلس از مخالفت این کمیسیون با هرگونه افزایش قیمت حامل‌های انرژی و سوخت در تبصره ۱۸ لایحه بودجه سال ۹۷ خبر داده است.

فریدون حسنوند با اشاره به بررسی تبصره‌های مختلف بودجه سال 97 در کمیسیون انرژی مجلس گفت: یکی از موضوعات مهم تبصره 18 بود که بر اساس آن قیمت حامل‌های انرژی و سوخت افزایش می‌یافت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کمیسیون انرژی بحث و بررسی مختلفی در این خصوص داشت، تصریح کرد: نظرات دستگاه‌ها مرتبط و اجرایی درباره تبصره 18 دریافت شد و در نهایت اعضای کمیسیون انرژی به افزایش قیمت حامل‌های انرژی رأی منفی دادند و تبصره 18 لایحه بودجه سال 97 از گزارش این کمیسیون به صحن علنی مجلس حذف شد.

روال کار بررسی لایحه بودجه این است که لایحه در هر یک از کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد و کمیسیون‌ها نظرات خود را در قالب «گزارش» به کمیسیون تلفیق بررسی‌کننده لایحه ارائه می‌کنند. کمیسیون تلفیق متشکل از دو نماینده از هر یک از کمیسیون‌های مجلس به اضافه نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه است که وظیفه جمع‌بندی و نهایی کردن لایحه را به عهده دارند.

نظرات مختلف در کمیسیون تلفیق مورد جمع‌بندی قرار می‌گیرد و در نهایت کلیات لایحه و تغییرات آن در این کمیسیون به تصویب می‌رسد تا روند تصویب نهایی بودجه در صحن علنی مجلس آغاز شود.

بنابراین این تصمیم کمیسیون انرژی، تصمیم نهایی در مورد قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده نیست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.