| کد خبر: 143176 |

انتقاد ابطحی از معرفی نشدن وزیر پیشنهادی علوم

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با انتقاد از معرفی نشدن وزیر پیشنهادی علوم گفت که با توجه به وجود نظرات متفاوتی درباره‌ تشکیل هیات وزیران بدون معرفی حتی یک وزیر بهتر است از شورای نگهبان استفساریه گرفته شود.

تین نیوز

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با انتقاد از معرفی نشدن وزیر پیشنهادی علوم گفت که با توجه به وجود نظرات متفاوتی درباره‌ تشکیل هیات وزیران بدون معرفی حتی یک وزیر بهتر است از شورای نگهبان استفساریه گرفته شود.

محمدجواد ابطحی در جلسه علنی نوبت صبح امروز شنبه و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی با استناد به وصول ۸۷، ۱۳۵  و ۱۳۷ قانون اساسی و مواد ۲۰۴ و ۲۰۶ آیین نامه در اخطار و تذکری گفت: بر اساس این اصول و مواد، رئیس جمهور باید وزیر پیشنهادی علوم را به مجلس معرفی می‌کرد.

وی افزود: تعیین سرپرست در وزارت خانه منوط به تشکیل هیات وزیران است نه اینکه هنوز وزیر علوم معرفی نشده، رئیس جمهور بخواهد سرپرست تعیین کند.

نماینده خمینی شهر در ادامه گفت: از طرف دیگر ما باید نحوه‌ هماهنگی بین وزیر آموزش و پرورش و وزیر علوم را بدانیم که با این وضعیت مشخص نیست قرار است وزیر آموزش و پرورش چطور با وزیر علوم در آینده هماهنگ باشد حتی با فرض این که این موضوع یک استثناء است باید راه چاره‌ای وجود داشته باشد که آن هم استفساریه فوری از شورای نگهبان است.

ابطحی در پایان در مورد آذری جهرمی به این موضوع اشاره کرد که افتخار ما است کسی سرباز گمنام امام زمان (عج)  باشد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: اصول مورد استناد شما درست است اما در مواردی احتمال بروز استثناء وجود دارد که این درباره‌ی وزیر پیشنهادی علوم صدق می‌کند چون همانطور که رئیس جمهور توضیح داد: شب قبل معرفی هیات وزیران، وزیر پیشنهادی علوم انصراف می‌دهد.

وی افزود: در این شرایط یعنی یک استثنایی به وجود آمده است، قانون می‌گوید اصل بر سر تشکیل هیات وزرا است. سوال این است که نصاب هیات وزرا چقدر  است، طبیعتا اگر یک نفر از هیات وزیران معرفی نشود هیات وزیران دارای نصاب خواهد بود.

لاریجانی در پایان گفت که مخالف استفساریه نیست، اما در مقطع فعلی باید خودمان تصمیم بگیریم و بعدا می‌توانیم از شورای نگهبان تفسیر این موضوع را بپرسیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.