| کد خبر: 142711 |

در جریان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در صحن علنی مطرح شد:

قوامی: لزوم رای‌گیری درباره کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بدجه و محاسبات مجلس گفت: اگر بنا بود در مورد کلیات رای گیری نکنند آقای رئیس‌جمهور یک مقدمه را قرائت می‌کرد بعد به جزئیات وارد برنامه وزرا می‌شدیم.

تین نیوز

 هادی قوامی در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، 24 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای با اشاره به ماده 206 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای ، گفت: قانون‌گذار کار عبث نمی‌کند، روال در مجلس شورای این است که هر طرح یا لایحه‌ای که در صحن مطرح می‌شود وقتی کلیات مطرح می‌شود و موافق و مخالف صحبت می‌کنند در خصوص کلیات رای‌گیری انجام می‌شود و بعد از رای گیری کلیات وارد جزئیات می‌شویم.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 206آیین‌نامه داخلی مجلس ، گفت: در این ماده آمده است پس از آن مجلس بررسی برنامه دولت و ترکیب هیئت وزیران را با ترکیب 5نفر از نمایندگان مخالف و 5نفر موافق با حفظ ترکیب 1نفر مخالف و 1نفر موافق و هرکدام برای 15 دقیقه انجام خواهد داد و سپس رئیس جمهور و فردی که تعیین می‌کند پاسخ می‌دهند.

وی با بیان اینکه در آیین نامه داخلی مجلس همچنین در ادامه آمده است که در پی اظهارات و دفاعیات آقای رئیس‌جمهور مجلس در مورد برنامه‌ها و وزرا شور می‌کند، ادامه داد: درواقع ما دوبخش را باید داشته باشیم، اگر بنا بود در مورد کلیات رای گیری نکنند آقای رئیس‌جمهور یک مقدمه را قرائت می‌کرد بعد به جزئیات وارد برنامه وزرا می‌شدیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سال 68 روال اینگونه بوده است، تصریح کرد: در مورد کلیات رای‌گیری می‌شد بعد از رای آوردن کلیات وارد جزئیات می‌شدند.

دکتر علی لاریجانی در ادامه در پاسخ به تذکر آیین‌نامه ای نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما مقید به نص آیین‌نامه هستیم، در نص آیین‌نامه رای گیری وجود ندارد و ما هر زمانی نمی‌توانیم رای‌گیری کنیم.

وی با بیان اینکه مطلبی که گفتید در خصوص طرح‌ها و لوایح درست است در آنجا کلیات را رای‌گیری می‌کنیم بعد وارد جزئیات می‌شویم، تصریح کرد: اینکه می‌فرمایید قانون‌گذار کار عبث نمی‌کند، این کار عبث نیست؛ شما وقتی در مورد هیئت وزیران صحبت می‌کنید در مورد اهداف، نقشه‌راه و برنامه‌ها علل‌العموم دولت صحبت می‌کنید و بعد در مورد تک‌تک وزرا.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: چیزی که شما می‌گویید نیازمند تغییر آیین‌نامه داخلی است و با این آیین‌نامه چنین کاری امکان پذیر نیست.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.