| کد خبر: 266149 |

اضافه شدن ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوس‌ رانی قم

مدیرکل مطالعات و برنامه ریزی حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در دو سال اخیر ۱۵۰ دستگاه به ناوگان اتوبوس رانی شهر قم اضافه شده است.

تین نیوز

مدیرکل مطالعات و برنامه ریزی حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در دو سال اخیر ۱۵۰ دستگاه به ناوگان اتوبوس رانی شهر قم اضافه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، حامد خسروی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمل ونقل و ترافیک اظهار داشت: بازسازی و نوسازی در بخش حمل ونقل عمومی از اقدامات مؤثر معاونت حمل ونقل و ترافیک است.

وی بابیان اینکه طول عمر ناوگان های اتوبوس رانی به ۱۰ سال رسیده بود افزود: با توجه به تحریم های موجود امکان خرید ناوگان وجود نداشت و سازمان اتوبوس رانی زیر نظر معاونت حمل ونقل ترافیک ۲۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی کرد که این اقدامی مؤثر در عرصه نوسازی و بازسازی حمل ونقل عمومی بود و موجب کاهش سرفاصله های زمانی و بهبود مطلوبیت استفاده از حمل ونقل همگانی می شود.

مدیرکل مطالعات و برنامه ریزی حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم در خصوص هوشمند سازی ناوگان حمل ونقل عمومی تصریح کرد: به منظور ایمن سازی و کاهش تصادفات تعداد دوربین های ثبت تخلف هوشمند در سال جاری به نسبت سال گذشته افزایش یافته است.

اهتمام برای توسعه خطوط اتوبوس تندرو

خسروی ادامه داد: مجموعه مدیریت حمل ونقل و ترافیک در تلاش اند تا اقدامات مؤثری در توسعه شبکه معابر، احداث تقاطع های غیر هم سطح و همچنین در طرح توسعه خطوط اتوبوس تندرو انجام دهند.

وی با توجه به مطالعات جامع حمل ونقل و ترافیک گفت: پیش بینی های لازم برای کاهش سرفاصله زمانی به ۱۰ دقیقه صورت گرفته و به موجب این امر ما نیازمند ۵۰۰ دستگاه اتوبوس هستیم.

گفتنی است در وضعیت موجود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد و دو سال اخیر با حمایت دولت ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم اضافه شده و در سال جاری نیز تعدادی خریداری و در مرحله عقد قرارداد است.

ساخت نرم افزار مکان یابی اتوبوس

مدیرکل مطالعات و برنامه ریزی حمل ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اقدامات مؤثر در زمینه هوشمندسازی از طراحی نرم افزار اطلاع رسانی از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه موردنظر خبر داد و گفت: از دیگر اقدامات در راستای اعتمادسازی شهروندان در استفاده از حمل ونقل عمومی طراحی نرم افزار است که شهروندان با نصب این نرم افزار می توانند از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه موردنظر مطلع شوند.

خسروی از ساماندهی ترافیک در معابر پرتردد خبر داد و عنوان کرد: آرام سازی در شوارع پرتردد از اولویت های معاونت حمل ونقل و ترافیک است و تدابیری چون ایجاد پارکومتر و پارکینگ در نظر گرفته شده است.

وی در پایان از بازگشایی خیابان شهید فاطمی و اتمام پروژه عمار یاسر خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از بررسی های لازم در خصوص زیرساخت های خیابان شهید فاطمی و پروژه عمار یاسر به زودی بازگشایی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.