| کد خبر: 266138 |

◄ برچیده شدن سازه های مونوریل قم واقعیت ندارد

هر تصمیمی که شورای برنامه ریزی استان قم برای مونوریل بگیرد، دولت هم موافق است.

تین نیوز

سازه های مونوریل قم تخریب و جمع آوری شده است؟ این سوال برخی که کاربران شبکه های اجتماعی است که پس از انتشار فیلمی از تخریب سازه های پلی که از آن به عنوان منوریل قم یاد شده، مطرح کرده اند.

به گزارش تین نیوز، فیلمی که در شبکه های اجتماعی با عنوان تخریب سازه های مونوریل قم منتشر شده، اگرچه سازه هایی را نشان می دهد که بی شباهت با مونوریل قم نیست اما بررسی های دقیق تر نشان می دهد فیلم مذکور ارتباطی به منوریل قم ندارد و به طور کلی تخریب و جمع آوری مونورسیل فعلا در دستور کار مسئولان استان قم قرار ندارد.

بررسی های خبرنگار ما هم نشان می دهد نه تنها مسئولان امر هیچ تصمیمی برای تخریب یا جمع آوری این مونوریل ندارند بلکه به دنبال تامین مالی برای تکمیل پروژه نیز هستند.

آخرین اظهارات رسمی هم که اوایل شهریور ماه امشال ( 1402 ) از سوی وزیر راه و شهرسازی در مورد این پروژه  منتشر شده، حاکی از آن است که وی در سفر به استان قم، گفته است: از ابتدا این طرح بر عهده شهرداری قم بوده و هر جمع بندی که مجموعه استان انجام دهند، ما نیز در دولت موافقت می کنیم.

به نوشته ایرنا، مهرداد بذرپاش با بیان اینکه الان سازه های طرح ساخته شده، اگر می خواهیم آن را تکمیل کنیم، قرارداد را با شرکای چینی نهایی خواهیم کرد ادامه که این طرح برای شهرداری قم است، وزارت راه برای آن وقت خاصی را هم صرف نکرده، هر تصمیمی که شورای برنامه ریزی استان بگیرد، دولت هم موافق است.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد:اگر برای سازه‌ های احداث‌ شده، نیازمند واگن هستیم، با پیمانکار مذاکره کنیم، در غیر این صورت، جمع‌ بندی نهایی توسط استان انجام شود.

بذرپاش با اعلام آمادگی وزارت راه در خصوص به سرانجام رسانده شدن این طرح گفت که استانداری و مجموعه دستگاه های مرتبط استان دو سه ماه به طور جدی وقت بگذارند، طرح را تعیین تکلیف کنند، تا به تدریج مشکلات طرح را مرتفع کنیم. بررسی های کارشناسانه را انجام دهید و اگر مشکلی وجود دارد، به شکل صریح و صادقانه مردم را در جریان بگذارید.

فیلم جعلی پیوست را که در شبکه های اجتماعی به اشتباه با عنوان جمع آوری مونوریل قم منتشر شده است، ببینید:

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.