| کد خبر: 242155 |

توسط یک شرکت دانش بنیان؛

◄ تولید پردازشگر خودروهای سنگین منجر به صرفه‌جویی ارزی شد

یکی از اصلی ترین بردهای کامپیوتر خودروهای سنگین در داخل کشور و توسط محققان یک شرکت دانش بنیان تولید شد.

تین نیوز

 ایوب جعفری عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان با اشاره به این که برد نوع خاصی از خودروهای سنگین در داخل کشور بومی سازی شده است، گفت: برد موتور جز یکی از اصلی ترین بردهای ECU خودروهای سنگین به شمار می رود که وظیفه مدیریت و کنترل عملکرد سیستم موتور و سوخت رسانی خودرو را بر عهده دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری، وی با بیان اینکه در این شرکت، برد خودروهای سنگین را تولید کردیم، گفت: از این برد ایران‌ساخت، در کنترل سنسورهای موتورهای خودروی اسکانیا استفاده می‌شود. برد s۶ تولید شده در داخل کشور از کیفیت مشابه نمونه خارجی برخوردار است. این برد در تمامی شرایط اقلیمی کشور مورد آزمایش قرار گرفته و از کیفیت مناسب برخوردار است. همچنین مدل‌های مختلف آن در کامیون ها و اتوبوس ها مورد استفاده قرار گرفته است.

جعفری خاطر نشان کرد: برد ایران‌ساخت، دارای هزینه تمام شده‌ یک‌سوم نمونه خارجی است و از این جهت نیز می‌تواند صرفه اقتصادی داشته باشد. این شرکت تا کنون توانسته با تولید برد s۶ مبلغ ۶۰۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی برای کشور رقم بزند.

به گفته وی، کیفیت برد تولید شده در داخل کشور به قدری بالا بود که حتی از سوی یک شرکت خودروسازی نیز تاییدیه دریافت کرده و شرایط صادرات محصول فراهم شده است.

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که حدود ۵۰ فرصت شغلی در شرکت فراهم شده است، توضیح داد: حجم نیاز بازار داخلی به میزانی بوده است که هنوز شرایط برای صادرات فراهم نشده است اما بزودی تلاش می شود تا برد s۶ به کشور ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.