| کد خبر: 239808 |

تولید نانوکف‌پوش‌های ضدحریق و مقاوم در بخش‌های مختلف فرودگاهی

کف‌پوش‌های نانویی ایران‌ساخت، متناسب با کاربری‌های متنوع در بخش‌های مختلف فرودگاهی مثل آشیانه‌ها، ساختمان‌های تعمیر و نگهداری، پارکینگ خودروهای سبک و سنگین و غیره تولید شد.

تین نیوز

کف‌پوش‌های نانویی ایران‌ساخت، متناسب با کاربری‌های متنوع در بخش‌های مختلف فرودگاهی مثل آشیانه‌ها، ساختمان‌های تعمیر و نگهداری، پارکینگ خودروهای سبک و سنگین و غیره تولید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سرعت و سهولت، تنوع رنگ و محصول، مقاومت در برابر فرسایش کف آشیانه هواپیما، سایش، یخ‌زدگی و لغزش در روزهای برفی و بارانی، مقاومت در برابر شوک حرارتی، نور خورشید و تغییرات آب و هوایی، استحکام مکانیکی و شیمیایی بالا و دوام طولانی از جمله مزایای این نوع کف‌پوش‌ها است.

کف پوش‌های شرکت بسپارسازان ایرانیان مقاومت بالایی در برابر کاربری‌های سنگین آشیانه‌های پرواز از خود نشان و ایمنی پرواز را افزایش داده است. استفاده از این محصولات، از تخریب کف سازه جلوگیری می‌کند و سرعت نصب و ترمیم بالایی دارد.

کف‌پوش‌هایی که در خیابان به کار می‌روند، از نظر مقاومت در برابر فشار، تفاوت زیادی با کف‌پوش‌های فرودگاهی دارند؛ چرا که در کف‌پوش‌های خیابان فشار وارد شده کمتر از کف‌پوش‌های فرودگاهی است. در فرودگاه‌ها به دلیل استفاده از خودروهای بارکش و جرثقیل‌ها، میزان فشار بر هر سانتی‌متر مربع بسیار بیشتر از کوچه‌ها و خیابان‌های شهری است. از این رو الزامات استاندارد برای این کف‌پوش‌ها متفاوت با کف‌پوش‌های دیگر است.

از پارامترهای کلیدی تاثیر گذار در شرایط سرویس دهی کفپوش‌های رزینی در این بخش می توان به ریزش روغن‌های هیدرولیک هواپیمایی، مواد شیمیایی مختلف و در نتیجه احتمال صدمه دیدن کارکنان در اثر لغزش و نیاز به استحکام بالا و مقاومت‌های مکانیکی، فیزیکی و الکتریکی اشاره کرد؛ به همین دلیل استفاده از محصولات نانویی می‌تواند به افزایش عمر مصرف کفپوش‌های رزینی و کاهش هزینه‌های نگهداری منجر شود.

این محصول با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است. این پوشش باعث افزایش خواص سطحی کف‌پوش و در نتیجه منجر به حفاظت از سطوح در مقابل سایش و آثار ناشی از آن می‌شود. حضور نانو ذرات سیلیس در این پوشش باعث افزایش مقاومت به سایش و سختی نانو کامپوزیت شده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.